En helt vanlig blogg!

Nervösa förväntningar

Kategori: Tv & Film

Jag måste erkänna att jag är lite nervös inför kvällens semifinal i Eurovision. Jag har svårt att tro att Anna Bergendahls låt sticker ut tillräckligt för att gå vidare bland alla andra ballader i kvällens semi. Dessutom har Aftonbladet's läsare tippat att hon inte går vidare, nästan 60 % tror att Sverige blir utan finalplats i år. Jag hoppas verkligen att dom har fel, om inte Sverige går vidare kommer jag att skämmas som en Ica-tant som ertappas med att snatta på Konsum.
Men å andra sidan, hur mycket ska man tro på Aftonbladets omröstningar? Det är ju trots allt dom andra länderna som kan rösta på Sverige.
Trots det kan jag inte låta bli att fundera på hur rubrikerna och omröstningarna hade sett ut om Salem al Fakir hade vunnit istället för Anna, jag menar, hans låt hade stuckit ut mer bland kvällens smörslungade ballader.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: