En helt vanlig blogg!

Rise Against - Hero Of War

Kategori: YouTube

Idag hörde jag den här låten på radion och jag vill nästan säga att jag är kär i den. Lyssna på texten och ta er en funderare över hur världen egentligen ser ut idag. Det är inte ofta jag blir så här djup och filosofisk över en låttext. Just därför måste ni kolla på det här YouTube-klippet. Det är en order!


I kicked in the door
I yelled my commands
The children, they cried
But I got my man
We took him away
A bag over his face
From his family and his friends

They took off his clothes
They pissed in his hands
I told them to stop
But then I joined in
We beat him with guns
And batons not just once
But again and again

A hero of war
Yeah that's what I'll be
And when I come home
They'll be damn proud of me
I'll carry this flag
To the grave if I must
Because it's a flag that I love
And a flag that I trust


Kommentarer

  • luffi säger:

    jodå jag förstår! och jag vet att det är så! känner eller känner och känner men är bekant med tex Mattiaz (skandalen), alex milton, amir... så vet lite hur det går till! det är mycket fejk och ibland vet man inte om det är fejk eller inte om man inte känner dem och vet vad dem gör... hehe



    btw låten är riktigt bra! hissade nog den för ett tag sen... hehe

    2010-05-11 | 23:16:18
    Bloggadress: http://www.luffi.se

Kommentera inlägget här: