En helt vanlig blogg!

Sommarens planer

Kategori: Allmänt

I kväll har jag suttit och spånat på sommarens planer med några gamla djurvårdare. Vi kom fram till att vi ska åka till Lycksele när dom tar studenten där uppe och fira en handfull studenter, min 20 årsdag(sisådär en två veckor i efterskott, men ändå) och Emmas 20-årsdag. Det kommer bli trippelt bananparty! (Innan ni börjar fundera, det är inte meningen att ni ska förstå innebörden av "bananparty". Vi är bara några stycken, noga utvalda, som förstår ordets rätta innebörd.)
Jag har bara ett litet problem. Studenten i Lycksele krockar med min kusins skolavslutning. Hon går ut nian, så jag ska gå på den också. Det hela blir lite problematiskt eftersom jag omöjligt kan passa in någon buss den dagen, min kusins avslutning håller på till någon gång mitt på dan och efter det förmodar jag att det blir fika av något slag och en bussresa upp till Lycksele tar minimun 6,5 timme. Så även om jag tar en buss tidigt på eftermiddagen är jag inte framme i Lycksele förns på kvällskvisten, när alla i princip har förfestat färdigt och är på väg ut på krogen. Hur ska jag då lösa detta?
Min första ide var att ge mamma bensinpengar och låta hon skjutsa upp mej till Lycksele. Men det sket sej när hon kollade sitt schema, hon jobbar den dagen. Det är såna här gånger jag önskar att jag inte var så lat och oengagerad och skjöt upp att börja med körkortet så länge. Om jag inte hade varit det och tagit körkortet när jag började första gången, hade jag bara kunnat låna en bil och köra upp själv. Men som dom säger, det är lätt att vara efterklok.
Nu fick jag en liten snilleblixt, om kära syster är hemma på byn då kanske hon är villig att skjutsa mej till Lycksele. Det är ju trots allt "bara" 30 mil enkel resa.

Visst är det irriterande när saker och ting krockar?

Kommentarer

  • Linda säger:

    Haha, ja och 30 mil är ju ingenting för mig som är van 100 ;) om jag är hemma då så skjutsar jag självklart upp dig!

    2010-05-04 | 23:39:37
    Bloggadress: http://ziquita.blogg.se/
  • Anna säger:

    30 mil e inte mkt olle :O de tar bara 3 timmar att köra.. :S de e INTE mkt.. :P haha..

    2010-05-05 | 16:57:59
    Bloggadress: http://fluffsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: