En helt vanlig blogg!

Röstat & klart

Kategori: Allmänt

Jag har precis röstat för första gången i mitt liv. Im so excited!

Innan jag åkte och röstade sa jag till mamma lite skämtsamt att jag var så exalterad över att få rösta och att min röst kommer att avgöra hela valet.
Så här i efterhand inser jag att jag faktiskt är lite exalterad, det är trots allt lite spännande att få vara med att avgöra vilka som får styra Sverige dom kommande åren. Dessvärre har jag insett att min röst knappast kommer att avgöra valet, den är precis som alla andras röster endast en liten del av kakan, så att säga.

Själva röstningen blev lite schizofren för min del. Jag kunde inte bestämma mej helt för vilket parti jag skulle rösta på, så jag röstade på alla tre i den rödgröna alliansen. Miljöpartiet till riksdagen, Vänsterpartiet till landstinget och Socialdemokraterna till kommunfullmäktige.
Nu tycker säkert ni som är lite mer insatt i politiken än vad jag är att jag röstade väldigt korkat. "Håll dej till ett parti liksom!" Men det är inte så lätt när man är en lättledd förstagångväljare som jag är. Helst av allt skulle jag vilja stoppa MP, S och V i en mixer och köra några varv och på så sätt tillaga det perfekta partiet. Ungefär som när man spelade in en blandkasett när man var liten och bara tog med det bästa av det bästa. Typ.

Nu hade jag tänkt dissa datan och bänka mej framför tvn resten av kvällen. Jag håller tummarna för att alla kanaler inte sänder valvakor hela kvällen, jag sätter mitt hopp till femman och sexan.
Just ja, ni kan smsa mej när det börjar dra ihop sej för att presentera vinnarna. Jag håller tummarna för dom RödGröna. Vilka hoppas du vinner valet?

Kommentarer

  • Dessan säger:

    Jag kan smsa dig så vet du :P



    sv: OMG! Jag blir lika gammal som dig! Tragiskt som fan! :P

    2010-09-19 | 19:14:06
    Bloggadress: http://minbloggochingenannans.blogg.se/
  • Dessan säger:

    Förresten så tyckte jag att de va en mangifik röstning :P Jag röstade på miljöpartiet för riksdag, landsting och kommunfullmäktige sossarna :P

    2010-09-19 | 19:16:52
    Bloggadress: http://minbloggochingenannans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: