En helt vanlig blogg!

Melodifestivalen 2011 Deltävling 1

Kategori: Allmänt

Nu har det äntligen börjat. :) Så här kommer några extra kommentarer.

Dilba - Try Again - faller mej inte riktigt i smaken. Men jag känner mej ganska säker på att hon kammar hem åtminstone en plats i Andra Chansen, eller kanske till och med en finalplats.
Swingfly - Me And My Drum - förmodligen det sämsta jag hört på länge. Så det så!
Jenny Silver - Something In Your Eyes - det luktar finalplats. Jag menar, hennes låt påminner om ABBAs musik och dessutom har hon snott Carolas fläkt. What could possibly go wrong?
Jonas Mattson - On My Own - jag skrev tidigare att jag smådiggade den här låten och att jag tyckte att det var lite Jason Mraz över det hela. JAG TAR TILLBAKS ALLT DET! Usch, det här var inte alls bra.
Le Kid - Oh My God -svängigt värre, eller klämkäckt som jag också brukar säga. Jag börjar nästan tro att dom är med i fighten om finalplats i kväll. Ärligt talat, jag diggar det faktiskt. Särskilt dom där gigantiska muffinsen som hängde från taket, det kan man ju inte alls misstolka. :P Haha.
Rasmus Viberg - Social Butterfly - om det här hade varit på Facebook hade jag tryck på "ogilla", om det nu hade funnits en "ogilla"-knapp. Det är vid såna här låtar det är lämpligt att ta kisspaus.
Pernilla Andersson - Desperados - jag brukar gilla låtar med lite "country-feeling", men inte nu. Det känns som att jag bara sitter här och gnäller, men det verkar som att dom har samlat dom tråkigaste låtarna i en och samma tävling i år.
Danny - In The Club - som jag sa tidigare, att Danny kommer gå vidare är det väl inget snack om. Han har en trogen skara fans som kommer att slita ut sina pekskärmsmobiler i kväll när dom smsröstar på han. Själv tycker jag inte att han är särskilt bra, men han kommer nog ändå att knipa en finalplats. Som sämst hamnar han i andra chansen.

I mitt tidigare inlägg tippade jag vilka jag tror går vidare i kväll, nu ska jag berätta vilka jag tycker ska gå vidare, bara för att vara jobbig liksom. :)
Jag tycker att Jenny Silver och Le Kid ska gå till final. Egentligen spelar det ingen roll för mej vilka som går till andra chansen, men jag tycker att Dilba och Danny kan förtjäna att hamna där.

Nu ska jag sluta ordbajsa här och fokusera på tvn och invänta röstresultatet...och den otroligt dryga duellen. Är det bara jag som är less på alla dessa dueller hit och dit?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: