En helt vanlig blogg!

Melodifestivalen 2011: Deltävling 3, mina gissningar

Kategori: Tv & Film

Jag och Dessan har som sagt ett litet vad, eller vad man ska kalla det, som går ut på att man ska tjuvlyssna på låtarna som är med i Melodifestivalen innan det direktsänds på kvällen och gissa vilka som går vidare. Och förra veckan råkade jag fuska och tippa vinnarna under tiden programmet sändes, fy på mej! Så den här veckan ska jag vara laglydig och gissa nu. :)

Simon Forsberg - Tid att andas - garanterat den tråkigaste låten i kväll. Han går absolut inte vidare.
Eric Saade - Popular - att Eric Saade går vidare är lika självklart som att Danny och Brolle gick vidare. Final för hans del, sämst hamnar han i andra chansen.
Linda Sundblad - Lucky you - svårtippad låt. Antingen final eller andra chansen.
Sara Varga - Spring för livet - boooring. Hon går knappast vidare.
Shirley's Angels - I thought it was forever - ja, ännu en svårtippad låt som pendlar mellan finalplats och andra chansen.
Sara Lumholdt - Enemy - det här med att göra comeback i Melodifestivalen är som sagt ganska populärt, sen om det går bra eller inte är en annan femma. Antingen hamnar hon i final eller andra chansen. Gaah!
The Playtones - The king - not my piece of cake. Men det finns ju andra som kan gilla deras låt, dock tror jag inte att det är tillräckligt många för en plats i finalen. Andra chansen max.
Sebastian - No one else could - inte riktigt min stil. Men det finns garanterat andra som väljer att rösta på honom. Andra chansen kanske?

Så, vad har jag då kommit fram till av ovanstående svammel? Jo, att kvällens tävling är riktigt svårtippad. Det till trots ska jag nu försöka mej på att gissa. Wish me luck!
Jag tror att Eric Saade & Sebastian direkt till final samt Sara Lumholdt & Linda Sundblad till andra chansen.
Nu till det som är ännu svårare än att gissa vilka folket kommer att rösta vidare, vilka tycker jag ska gå vidare?
Jag tycker att Linda Sundblad & Shirley's Angels förtjänar en plats i finalen och Sara Lumholdt & Eric Saade kan få slåss i andra chansen.

Jag känner redan nu att det kommer gå åt pipsvängen med mina gissningar. Men men, man kan ju inte ha alla rätt jämt. ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: