En helt vanlig blogg!

Melodifestivalen 2011: Fjärde deltävlingen

Kategori: Tv & Film

Ikväll är det dags för den fjärde deltävlingen i den cirkus vi kallar Melofifestival. Är det inte spännande så säg? (nej, jag var inte ironisk. Melodifestivalen kan faktiskt vara spännande :P) Återigen är det då dags för mej att tjuvlyssna på kvällens låtar och gissa vilka som går vidare.
Love Generation - Dance Alone - inte riktigt min smak. Men vem vet, den kanske hamnar i andra chansen.
Julia Alvgard - Better Or Worse - inte heller den här låten är någon favorit för mej. Jag tycker den är ganska tråkig. Den hamnar som bäst i andra chansen.
Linda Pritchard - Alive - hmm...låten skulle ha haft lite mera "power", då skulle jag ha fetdiggat den. Trots att jag hade velat ha lite mer "power" i den tror jag att det kommer gå ganska bra för Linda i kväll.
Linda Bengtzing - E Det Fel På Mig -en typisk "Linda Bengtzing goes Mello"-låt. Den går i samma stuk som hennes tidigare bidrag, lagomt klämkäcka och med en refräng som fastnar på hjärnan. Nu undrar jag bara en sak, har hon aldrig övervägt att sjunga på engelska? Bara en liten funderan. Eftersom hon brukar gå vidare när hon deltar gissar jag att hon gör det även i kväll, frågan är hon hon hamnar i final eller andra chansen?
Anders Fernette - Run - den här låten tycker jag faktiskt är helt okej. Men det är ju ingen Eurovision-kvalitet på den. Andra chansen, om jag fick bestämma. :P
Melody Club - The Hunter - svängigt värre. Eftersom inte Le Kid gick vidare kräver jag att ni röstar Melody Club vidare, helst direkt till final. Det är sån här musik man blir glad av, jag gillar det!
Nicke Borg - Leaving Home - själva låten är det väl inget större fel på, men även här skulle jag ha velat ha lite mer "power" i låten. Jag tror inte att han går vidare.
Lasse Stefanz -  En blick och nånting händer - nej, nej och åter nej. Varför låter dom sån här skit ställa upp? Som ni märker gillar jag inte den här låten och skulle helst se att dom kom sist. Men svenska folket är opålitligt, andra chansen kanske?

Nu till själva gissningarna.
 Jag tror att folket röstar Linda Bengtzing & Melody Club till final och Lasse Stefanz & Linda Pritchard till andra chansen.

Jag vill att Linda Pritchard & Melodyclub ska gå till final och Love Generation & Nicke Borg till andra chansen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: