En helt vanlig blogg!

Minnet är bra men kort...

Kategori: Tv & Film

Så här en stund innan Melodifestivalen börjar så kom jag på att jag och Dessan har ett litet vad (eller vad man nu ska kalla det). "Vadet" går ut på att surfa in på SvtPlay och tjuvlyssna på alla låtar i dagens deltävling och gissa vilka som går till final.

Här har ni mina gissningar:

Swingfly - Me And My Drum - personligen tycker jag, ärligt talat, att den här låten suger. Jag tror inte att den går till final, den tar sej max till Andra Chansen.
Dilba - Try Again - det är alltså den här låten Dilba tänkt göra comeback med. Dåligt val Dilba, dåligt val. Jag tycker inte att den varken är bra eller dålig, den är så där lagomt medioker. Enligt mej är den inte värd en finalplats, men eftersom Dilba varit borta från strålkastarljuset i flera år (bortsett från att det är hon som sjunger "Go Easy" i Rusta reklamen.) tror jag att svenska folket kommer att rösta hon till final, som sämst tror jag att hon hamnar i Andra Chansen. Själv hade jag hellre sett att hon sjöng en ballad, eller kanske en gammal hederlig schlager?
Rasmus Viberg - Social Butterfly - svårtippad låt. Det är inget jag gillar. Men det finns nog andra som gillar den här låten. Själv tror jag inte att den går vidare överhuvudtaget.
Danny - In The Club - att Danny kommer gå vidare är väl ganska självklart? Jag menar, även om han skulle stå på scen och sjunga falskt så skulle hans fans rösta han vidare ändå. Så jag känner mej ganska säker på att Danny går direkt till final. Dessutom känner jag på mej att den här låten kommer spelas en hel del på krogen, ironiskt att en låt som heter "In The Club" spelas på krogen va? :P Haha.
Jonas Mattson - On My Own - det är nästan lite Jason Mraz varning över den här låten. Jag smådiggar den på något konstigt sätt. Samtidigt känns den väldigt svårtippad, det är liksom antingen går det bra eller så går det åt fanders. Har han tur går han vidare till Andra Chansen, men förmodligen åker han ut direkt.
Le Kid - Oh My God - äntligen en låt med lite fart i. Men den faller mej inte heller riktigt i smaken. Dock tror jag att folket kommer bli lite exalterade av den här låten och rösta den vidare. Kanske till och med direkt till finalen?
Pernilla Andersson - Desperados - jag gillar den inte. Långsam och tråkig om jag får säga det själv. Jag tycker inte att den ska gå vidare, men eftersom det inte enbart är jag som bestämmer så finns risken att den går vidare. Till Andra Chansen i alla fall, någon finalplats tror jag inte att den får.
Jenny Silver - Something In Your Eyes - här svänger det. Någorlunda i alla fall. Det är som att någon har stoppat ABBA och Carola i en mixer och mixat 30 sekunder på högsta effekt och fått ett högst oväntat svängigt resultat. Jag tror nog att Jenny kniper en finalplats i kväll.

Så vad kom jag då fram till med detta högst oproffesionella svamlande?

Till final:
Jenny Silver & Danny

Andra Chansen
Dilba & Le Kid eller Pernilla Andersson & Swingfly. Jag har lite svårt att bestämma mej..

Vilket som, jag kommer göra en uppdatering/ny tippning under programmets gång. Det är svårt att gissa vilka som går vidare genom att bara lyssna på dom, man måste ju väga in deras framträdanden också. :P

Kommentarer


Kommentera inlägget här: