En helt vanlig blogg!

En tradition att ta efter?

Kategori: Allmänt

Ägg kokade i kiss. Det låter väl mumsigt?

Va? Tycker ni inte att det låtet gott? Ärligt talat tycker inte jag heller att det låter särskilt gott, men jag gillar ingenting som smakar ägg heller. För er som känner ett litet sug efter ägg nu vill jag ge ett råd, eller ett restips närmare bestämt. Ni borde åka till den kinesiska staden Dongyang. Varför? Jo, där firar man våren med att låta skolpojkar kissa i hinkar. Sedan fyller dom en stor stekpanna med kisset och lägger i äggen och låter det koka i ett dygn. Sen är äggen färdiga att äta.

Vad säger ni, ska vi ta efter den traditionen?

Länk till Aftonbladets artikel.

Kommentarer

  • Sofie säger:

    Du, det kommer nog dröja ett bra tag innan jag äter ägg igen.

    2011-03-18 | 00:09:07
    Bloggadress: http://ryuk.blogg.se/
  • Sara säger:

    Ställ den mest kreativa frågan i min frågestund och vinn en länk, kolla in min blogg om du är intresserad! - om inte? ignorera bara min kommentar och ha en härlig dag! Kram :)

    2011-03-22 | 11:25:38
    Bloggadress: http://saralundins.blogg.se/

Kommentera inlägget här: