En helt vanlig blogg!

That's hot!

Kategori: Allmänt

Jajjamensan, det är cirka 12 grader ute. Och det tycker jag förtjänar ett "That's hot", tycker inte ni det? Nu hoppas jag att snön som ligger kvar på gården ska smälta bort snabbt så man slipper lervällingen som täcker 80 % av gården.
Nu har jag uppdaterat er lite om vädret här hemma så då är det väl dags att skriva något annat, kanske något lite mer intressant?

Jag har precis hämtat in posten och för ovanlighetens skull hade jag fått ett brev. Självklart var det en räkning, närmare bestämt från Telia. Jag hade tänkt betala den idag eftersom jag får underhållsbidraget idag, fördelen med skilda föräldrar. Men självklart är det en kvartalsfaktura jag har fått, på drygt 900 spänn. Så den kan jag inte betala idag eftersom jag redan har betalat några andra räkningar idag. Suck. Den får med andra ord vänta några dagar. När jag har betalat den så ska jag ringa till Telia och säga åt dom att stoppa upp sina kvartalsfakturor någonstans där solen inte lyser. Hädanefter är det månadsfakturor som gäller för min del. Det enda bra med kvartalsfakturor är att man slipper dom räkningarna någon månad innan dom kommer igen. Aja, när den här räkningen är betald så kommer jag inte få några räkningar från Telia förns i sommar. Skönt!

Här ska det grillas fläskfile till middag, mums! Och jag ska självklart grilla mej några majskolvar också, det är gott! Jag har kommit fram till att jag är lite annorlunda. Medans alla andra sitter och glufsar i sej massvis av grillat kött sitter jag med några majskolvar och en ganska liten och obetydlig bit kött. Hur många av er ute i cyberrymden har en liknande "tallriksmodell" när det gäller grillat?  Bara mamma kommer hem från jobbet ska vi ragga upp på Ica så jag kan köpa mej mina älskade majskolvar.

Nej, nu har jag ordbajsat färdigt här i bloggen och det är dags för mej att surfa vidare på den stora internetvågen.

Kommentarer

  • Viktoria säger:

    Nej du är inte ensam, äter mer majs än kött jag med då de är de goaste! :P

    Men blir lungt på majs froten för mig i sommar då man satt in tandställning, man blir ju så vacker när man äter majs då, och har sedan matlåda i munnen för ca 1 vecka framåt! hehe

    2009-04-24 | 17:51:44
    Bloggadress: http://vickannilsson.blogg.se/
  • Dessan säger:

    Grillade majskolvar är det bästa som finns!!!

    2009-04-25 | 14:12:01
    Bloggadress: http://arnqvistsisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här: