En helt vanlig blogg!

Nobels fredspris till Michael Jackson?

Kategori: Allmänt

Jag har precis läst en skrattretande artikel på Expressen. En amerikansk student tycker att han är rättfärdigad Nobels fredspris 2010. Motiveringen: "Det är nästan omöjligt att räkna de hundratals miljoner dollar som Michael har donerat till välgörenhet". Det mina vänner, är fullständigt skrattretande tycker jag. Om det är så lätt att förtjäna Nobels fredspris ska jag genast börja donera pengar till välgörenhet.
Det är bara ett litet problem, Nobelpriset delas bara ut till folk som lever. Men va fan, det kan dom säkert lösa på något sätt. Det är väl bara att återuppliva Michael, hur svårt kan det vara att få liv i en människa bestående av 80 procent plast?

Seriöst, tror dom själv att dom kan lyckas få igenom den absurda iden? Nej, ge nobelpriset till någon som verkligen förtjänar det, inte till nån som bara har donerat pengar. Jag tycker att det hela är skrattretande, men samtidigt kan jag inte låta bli att fascineras över det hela. Hur kommer man på en sån här sak, är det bara en fix ide eller ligger det noggrann planering bakom? Som sagt, skrattretande och fascinerande på samma gång. Underhållande kombination. Jag kommer i alla fall att följa den här dödsdömda iden med spänning. Eller inte.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    fick inte astrid lindgren nobel pris efter hon avlidit?

    2009-08-06 | 14:25:57
  • Anita Håson säger:

    Ja jag håller med.DITT inlägg är skrattretande och patetiskt. Antar att din hjärna eller kropp har 80 % verklighetsbortfall, Du är utomordentligt dåligt upplyst och lever nog bland dina legobitar,eller hatiska värderingar. Det är synd och sorligt att folk drar sej genom livet genom att hugga på andra, utan rätt eller infomation.

    2009-10-15 | 23:06:46

Kommentera inlägget här: