En helt vanlig blogg!

Rising up at dawn

Kategori: Allmänt

I morgon ska jag och mamma baka tunnbröd, så det blir att kliva upp i gryningen. Typ. Vi ska kliva upp runt klockan 6 och mata hundarna, sen åker dom ut i hundgården! Inga hundar ska springa runt i huset och håra när vi ska baka. Hehe. När hundarna är utkastade ska vi städa och sen börjar själva bakandet. Så vi kommer väl i gång med att stöpa degen runt 7-snåret. Det var länge sen jag var med och bakade tunnbröd sist, jag får se om takterna fortfarande sitter i. Jag är en jävel på att sopa! Hehe. Det som är lite synd är  att vi inte har tillgång till någon bagarstuga så vi bakar på en elektrisk häll. Men det går bra det också, det blir en liten smakskillnad. Fast det är inte så många som brukar bry sej om det, det är nog bara dom riktiga "tunnbrödgourmeerna" som märker skillnad. (Ni får bortse från min felstavning av gourme)

Kommentarer

  • Linda säger:

    Haha, ja då ska du gladeligen få skänka grejerna till Anita!

    2009-08-07 | 06:29:09
    Bloggadress: http://ziquita.blogg.se/

Kommentera inlägget här: