En helt vanlig blogg!

Kalla armar?

Kategori: Allmänt

Jag har precis upptäckt en konstig sak. Min jacka är fodrad överallt utom i ärmarna, jätte muppigt. Varför är det inte foder i ärmarna, räknar dom med att man inte fryser om armarna eller är det något slags konstruktionsfel? Vilket som tycker jag det är lite konstigt att inte delarna som täcker utstickande kroppslemmar är fodrade, enligt mina erfarenheter är det dom utstickande lemmarna man brukar frysa om (och ja, jag vet att det där lät lite snuskigt. men jag pratar om armar nu, inget annat.).
Fast om man har riktigt håriga armar är det inget problem att vara utan foder i jackärmarna, då har man ju ett lager värmande päls redan. Men om man som jag har väldigt mesig armbehåring är det lite värre. Man kan inte tro att mina ben och armar är släkt, benen är så där "normal"-håriga men armarna har mest lite moppemusch. Jätte fascinerande. Typ.
Nej, vad sitter jag och säger? Jag kan ju inte sitta här på bloggen och disskutera kroppsbehåring med er läsare. Fy på mej. Hoppas jag inte skrämde livet ur er. Hehe. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: