En helt vanlig blogg!

Vad sägs om en liten kaninstek till middag?

Kategori: Allmänt

I kväll har det hänt. Dom har slaktat dom första djuren i Robinson. I år var det kanin som stog på menyn. Och eftersom jag är lite lokal patriotisk ger jag Ewa Eriksson en liten guldstjärna för att hon klubbade den första kaninen

För att få lite underhållning så här på lördagsnatten surfade jag in på Aftonbladet för att förkovra mej i artikeln om "den brutala kaninslakten" och läsa kommentarerna till artikeln. Det är alltid lika underhållande att se hur folk reagerar på något så trivialt som en liten kaninslakt, som Aftonbladet förstorat upp för att ragga läsare.

Inte helt oväntat förmanas man att bojkotta både Robinson och kött när man läser kommentarerna. Dom flesta som kommenterar tycker det är hemskt att slakta djur. Särskilt små och söta kaniner. Mesigt.
Ett rejält slag med en klubba i huvudet är det skonsammaste sättet dom kan ha ihjäl djur med på ön. Dom kan ju inte precis ringa en veterinär och be om en överdos sömnmedel.

Nej, jag har inget problem med att dom klubbar kaniner i Robinson. Det hör liksom till. Sen bryr jag mej inte så mycket om vad extrema djurrättsaktivister och liknande tycker och tänker kring saken.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: