En helt vanlig blogg!

Tvättmedelstjuven

Kategori: Allmänt

Igår eftermiddag så hade jag tvättid och när jag hade tvättat klart och stog och vikte in tvätten i garderoberana så kom jag på "Fan! jag glömde tvättmedlet i tvättstugan!". Så jag sprang ner i tvättstugan och bankade på dörren i hopp om att den som hade tvätiden efter mej skulle vara snäll att släppa in mej. Som svar på mina bankningar fick jag "Det är jag som har tvättid nu, gå!". Jag svarade "Jag glömde mitt tvättmedel där inne, kan jag få hämta det?". Personen där inne "Otur. Du får hoppas den står kvar nästa gång du har  tvättid". Då vart jag allmänt irriterad och gick upp till lägenheten igen. Eftersom vi har chiplås på alla dörrar i tvättstugan så kunde jag inte precis låsa upp dörren och gå in och hämta det heller. Man kan bara komma in i tvättstugan när man har tvättid. Suck! Och nu när jag kom hem från skolan så såg jag att det var en gammal tant som gick ner i tvättstugan, så då tänkte jag att hon skulle nog låta mej komma in och hämta mitt tvättmedel. Och mycket riktigt, jag fick komma in och kolla om det var kvar. Gissa vad? Självklart är det någon som har snott det. Alltså, hur svårt är det att låta bli en förpackning tvättmedel som det är uppenbart att någon har glömt kvar?
Jag förstår mej inte på folk. Hur snål får man vara? Nu ska jag i alla fall bli en sån jobbig person som anmärker på minsta lilla ludd i torktumlaren och sånt. Allt för att hämnas på den som snodde mitt tvättmedel. Fast att jag anmärker på allt blir lite som kollektiv bestraffning. Men skit samma. Jag slänger in en liten video så ni har nåt att kolla på. :)

Angtoria - God has a plan for us all

Kommentarer

  • Linda säger:

    Visst är Angtoria bra?



    Visste du f'resten att den där videon är inspelade på ett gammalt mentalsjukhus i Sundsvall? Och att Johan Törnqvist (davids brorsa alltså) är med i videon? :)

    2009-02-24 | 23:15:07
    Bloggadress: http://ziquita.blogg.se/
  • Linda säger:

    Han är med i den där kören, står i raden längst ner och längst ut till vänster (om jag kommer ihåg rätt nu). Hanna (syrran hans alltså) är ju tillsammans/gift med en av dom i bandet. Det du! haha, lite häftigt är det :P

    2009-02-25 | 19:49:11
    Bloggadress: http://ziquita.blogg.se/

Kommentera inlägget här: