En helt vanlig blogg!

Att röka eller inte röka, det är frågan

Kategori: Allmänt

För en stund sen satt jag och kanalsurfade och fastnade framför Doctors på 4+, det fanns absolut inget annat vettigt att kolla på. Så där satt jag och halvsov framför ett program jag brukar sky som pesten, jag tycker det är så överdrivet. Där sitter det ett gäng "picture-perfect" doktorer och pratar om vanliga problem som dom flesta människor kan undvika med sunt förnuft. Idag disskuterade dom bland annat varför man inte ska dubbeldippa (ex. dippa ett chips, bita av en bit och sen dippa igen). Dom kom fram till att det hamnar bakterier från munnen i dippen då, hur svårt är det att förstå? Det är ganska självklart att det hamnar massa slemmiga munbakterier i dippen om man gör så. Jisses!
Nu ska jag sluta klaga på det programmet och återgå till rubriken. Det enda vettiga dom pratade om under tiden jag kollade på det var rökning. Dom hade gjort massa research och kommit fram till att varje cigarett minskar livet med 11 minuter. Tänk på det nästa gång ni röker! Om man röker 5 cigg om dagen så minskar livslängden med 55 minuter, nästan en timme per dag! Tänk er hur mycket kortare livet kommer att bli för alla dom som har varit beroende i flera år? Snacka om att dom kommer dö i förtid.

Kommentarer

  • Eva säger:

    Du är så klok

    2009-07-30 | 20:09:36
  • Dessan säger:

    Tack Olle! :) Nu fick jag ännu mer motivation att sluta helt ordentligt ^^

    2009-07-31 | 17:33:05

Kommentera inlägget här: