En helt vanlig blogg!

Blåst och gråa moln

Kategori: Allmänt

Det blåser för fullt och det är oroväckande mycket gråa moln påväg hitåt, vart tog solen vägen? Jag börjar bli väldigt less på det här vädret, det har i princip regnat i två veckor snart. Det kan ju vara trevligt om man gillar att gå fram och tillbaks mellan tvn och datorn hela dagarna, men det vart jag ganska less på efter några dagar. Att gå ut med hundarna i regnet är inte ens kul i sånt väder, det är mest plågsamt tycker jag, i och för sej klagar inte hundarna så mycket. Men jag däremot har invändingar mot promenader i spöregn. 
Idag har jag inte gjort så mycket, i princip inget alls. Jag är hundvakt åt Grim idag också, Eva och Kent skulle skjutsa Hannes till tåget i Sundsvall och när dom ändå är där tänkte dom passa på att handla lite granna. Det brukar ofta bli så när man far till Sundsvall. Nu ska jag ta och dammsuga lite granna, jag förstår inte vart ifrån allt hundhår kommer. Jag tror fortfarande på min teori om att det är grannen som smyger in hit och placerar ut hundhår på strategiska ställen. I kväll hade jag tänkt klippa gräset, men som det ser ut nu så kommer det bli regn. Så det får bli någon annan dag när det inte regnar, om man ska tro på väderprognoserna kommer det i princip regna hela den här veckan också. Jisses! Gräsmattan kommer bli lika övervuxen som slänten!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: