En helt vanlig blogg!

Dexter

Kategori: Allmänt

Dexter ska gifta sej! Inte den lilla irriterande vetenskapsungen på Cartoon Network utan Dexter i serien Dexter på sexan, ni vet han som jobbar som blodanalytiker (eller var det blodtekniker?) och är lite lätt psykotisk och mördar folk som han anser har gjort orätt. Den Dexer. Det vart mycket Dexter i den meningen. Den serien är lite vanebildande, jag kollade på ett avsnitt för någon vecka sen av en slump och sen dess är jag fast. Men nu ska jag sluta tjata om att jag har blivit besatt av ännu en tv-serie och förtälja något annat i stället.
Tidigare i dag var vi hos Linda och åt middag, hennes lilla norsk är hos henne, så då passade hon på att tajma in en liten middag så vi fick träffa han igen. Vi åt en riktig kulinarisk middag bestående av älgstek, pärer, sås, sallad och äppelpaj med massvis av marsansås till efterrätt. Jag älskar marsansås! När vi var där så frågade min kära syster när jag skulle skriva ett filosofiskt inlägg igen. Då slog det mej att jag inte har gjort det på en evighet! Jag lovar er, så fort jag hittar något spännande att filosofera över så ska jag göra ett filosofiskt inlägg. Om jag nu kommer ihåg det vill säga, ibland har jag lite guldfiskminne.
Nu ska jag snart gå och lägga mej så jag är pigg i morgon när Assar kommer och terroriserar mej överdrivet tidigt på morgonen. Mamma ska nämligen vara barnvakt åt Celia i morgon igen, Linda börjar jobba lika tidigt i morgon. Så runt 06:30 kommer det en glad liten hund och väcker mej. Fast jag ska egentligen inte klaga, han är ju trots allt snäll när han är lugn. Dessutom hjälper han mej att vända tillbaka dygnet på sitt eget lilla sätt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: