En helt vanlig blogg!

Grönt

Kategori: Allmänt

Idag har vi varit riktigt flitigta här nere i Bispfors. Jag, mamma och Linda har tapetserat klart "gröna rummet". (Det är ett rum som ligger typ mellan alla andra rum, jätte konstigt.) Som ni nog förstår på namnet så är det gröna tapeter, svårt att lista ut? Hehe. Tapetseringen har gått jätte bra, vi är riktigt proffesionella. Det är inga glipor eller liknande i skarvarna, som det är i nästan alla andra rum här i huset. Det tog ganska lång tid med det ser bra ut i alla fall, bortsett från "rynkan" jag lyckades göra på ett ställe. Som tur var är "rynkan" på ett ställe som man inte kollar på, tur i oturen liksom. Hehe.
Jag är stolt över vårat arbete, vi är trots allt tre stycken som inte har tapetserat särskilt mycket förut. Så med tanke på att det är tre amatörer som har tapetserat ser det nästintill förjävligt bra ut! Jag sa till mamma att nu när det är bevisat att vi fantiskt kan tapetsera kunde vi ta och tapetsera lite mera runt om i resten av huset. Mamma tyckte inte om min ide, jag tror att sa "Jag ska aldrig mer tapetsera i hela mitt liv!"
Jag måste passa på att skryta lite mera när jag ändå håller på. Jag tappade inte tålamodet så mycket när vi höll på, bara några gånger. Bara jag får svära lite granna och hålla på och jävlas ett tag så går det mesta, fast ibland gedde jag upp helt. Då fick mamma eller Linda ta över medans jag lugnade ner mina nerver genom att lyssna till Spotifys ljuva toner.

Kommentarer

  • Andreas säger:

    Tack för att du bryr dig :)

    2009-07-22 | 23:59:58
    Bloggadress: http://larsanders.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Hmmm, gröna rummet.. råkar det vara rummet mellan mitt gamla rum o toan?? även kallat lilla vardagsrummet av mig?

    2009-07-24 | 12:57:55

Kommentera inlägget här: