En helt vanlig blogg!

Knark

Kategori: Allmänt

När jag skulle hämta ut mitt anti-pollen-knark på Apoteket så säger hon i kassan "Oj, det här är visst slut." Då vart jag lite smått deprimerad, jag hade sett fram emot att få lite knark som tar bort den irriterande rinnsnuvan. Men så vart det inte. Jag skulle komma tillbaks på fredag efter lunch, då skulle tydligen mitt knark ha kommit in. Så jag får fortsätta hålla mej inomhus och snyta mej var tionde minut i några dagar till. Jippie, precis när det börjar bli bra väder ute. Men men, that's life! Jag får hoppas att det bra vädret håller i sej så jag kan gå ut och jobba på min bondbränna någon gång. Haha. :)

Nu börjar det bli hög tid at tillaga lite mat här i huset. I dag ska jag och mamma äta våran kulinariska egenhändigt påhittade kycklingwok. Det låter väl gott? Den är i alla fall väldigt enkel att göra. Stek kycklingbitar och krydda med lite smått och gott, släng i massa wokgrönsaker och sist häller man i kokta äggnudlar. När man blandar ihop allt det så slänger man på sötsur sås och soya och "wokar ihop" det. Det kanske inte låter så himla gott, men tro mej det är gott.
I stället för att sitta här och beskriva maten ska jag skutta nerför trappan och hjälpa mamma att tillaga den. Jag tror att hon får sköta kycklingen så sköter jag kokningen av nudlarna. Det låter väl som en rättvis fördelning?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: