En helt vanlig blogg!

Munkar

Kategori: Allmänt

I dag kom vi hem från Digerlemmen efter att ha spenderat nästan hela tiden i stugan. Det var skitväder i princip hela tiden, mulet, regn och blåst. Jag frös som en banan på Grönland, det konstiga är att jag inte brukar frysa. Men men, jag gissar på att det är för att jag håller på att bli gammal jag har börjat frysa. Haha. Jag skulle vara duktig och börja med Wilmas träning där uppe, men eftersom det var bajsväder så kände jag ingen inspiration. Jag får ta och börja med hennes träning när det är fint väder någon dag.
Direkt när vi kom hem från Digerlemmen så for jag hem och sprang in och hämtade lite kläder. När kläderna var nertrycka i en påse bar det av upp mot syster för att ta en dusch. När jag hade duschat av mej tre ton "skogssmuts" och blivit av med den pikanta rökdoften gick jag, Linda och Celia ut på byn för att inspektera Forsdraget. I vanlig ordning var det inte särskilt mycket drag, men det kanske lite beror på det mulna och blåsiga vädret. Jag tror att Forsdraget håller på att dö ut, jag förstår inte vad dom som arrangerar marknaden tänker med. I fjol hade dom Leif "Loket" Olsson som stog för underhållningen, och i år stog det någon nisse (jag tror han var från Allt för byn) och hade någon slags allsång(?). Han hade hela 10 personer i publiken, helt fantastiskt! Om inte arrangörerna skärper till sej och gör något bra av det lilla av marknaden som är kvar kommer den att vara helt utdöd inom några år. Jag tror jag ska ta och starta ett företag så jag får vara med att planera Forsdraget, dock är det  väldigt svårt att få ett företag att gå runt här på byn, och sitta och bråka lite med dom andra företags gubbarna. Hehe. Skämt åsido, dom borde anstränga sej lite mera och inte bara ta hit samma gamla knallar år efter år. Bortsett från Krokens Munkar, om dom byter ut han bojkottar jag hela marknaden. Nu har jag klagat på Forsdraget, vad ska jag skriva om nu?
Egentligen har jag inget mer att skriva om, så jag ska skona er från mitt ordbajsande och gå ner och disskutera en viktig fråga med mamma. Den frågan lyder: vad ska vi äta till middag? Hon funderade på att beställa pizza från hotellet, men nu känner jag ett sug efter lite thaimat från Forsgrillen. På grillen finns det världens godaste friterade kyckling, den smakar inte som på asiatiska resturanger. När hon har doppat kycklingen i den vanliga frityrsmeten så doppar hon den en gång till i någon slags panering....typ. Det är i alla fall skit gott. Nej, dags att sluta skriva här och gå ner och disskutera mat frågan med mamma. Hejdå och gå inte vilse ute i cyberrymden!

Kommentarer

  • Eva säger:

    Ja dom var riktigt najs munkarna med choklad på =))

    2009-07-09 | 18:38:51

Kommentera inlägget här: