En helt vanlig blogg!

Gnälliga lappar

Kategori: Allmänt

Jag har en kort grej jag måste gnälla om idag. Som sagt så var vi upp och tömde och flyttstädade min lägenhet i Lycksele idag. När vi hade tömt lägenheten och städat den noggrant så att den var ren och fräsch bestämde vi oss för att fara och äta lite mat innan besiktningen. Vi for och åt på Laponia, om inte mamma får äta där när hon är i Lycksele blir hon ledsen. I vanlig ordning åt jag en kebab-tallrik, mums! I like kebab. Nog om våran lilla matstund och åter till kvällens gnäll-ämne. När vaktmästaren/besiktningsgubben kom och kollade runt i lägenheten så började han med toan. Där hittade han lite damm på några rör som vi helt hade glömt bort att städa. Så det sa han att vi skulle torka rent, och det var helt okej tycker jag eftersom vi hade missat det. Nu kommer jag till det värsta. När han besiktade köket så öppnade han ett skåp och kollade snabbt in där och säger "Här var det ju inte torkat någonstans i köket, det är bara att städa om alla skåp. Inuti och luckorna."  Han dömde ut hela köket eftersom att han ansåg att ett skåp var dåligt städat. Han orkade inte ens anstränga sej och kolla alla dom andra skåpen. Till saken hör att skåpet var rent. Inte en enda liten fläck eller dammkorn någonstans. Suck, den där gubben gillar vi inte. Han är otrevlig och ser smuts som inte någon annan ser. Han borde sluta som vaktmästare och börja jobba som städexpert tycker jag, kan ni tänka er vad rent det skulle bli när han städar? Eftersom han ser smuts inte någon annan normal människa ser.
Nej, nu har jag avreagerat mej färdigt här på bloggen. Hoppas ni överlevde att läsa det här väldigt konstiga inlägget.
Nu är det lite natt/sen kvälls fika som gäller för mej, sen ska jag nog gå och lägga mej. Det är nog inte fel att lägga sej i tid ibland.

Kommentarer

  • Andreas säger:

    Vi har redan haft den här diskussionen! Tänk om han har en fläck på Iris som gör så att han ser fläckar när han öppnar ögat? Tänk om hans glasögon var fulla av "Lybosmuts". Finns 100 anledningar! Men ni får igen för att ni spillde fönstersputsvatten på Elins fönster, mohaha! Minns du vad han hette? Vi har ju en del kontakt mot Lybo på jobbet. Det finns en gubbe där som jag tycker illa om(då förbiser jag all ögonproblematik och smuts).

    2009-06-25 | 12:30:37
    Bloggadress: http://larsanders.blogg.se/

Kommentera inlägget här: