En helt vanlig blogg!

Dagens nyheter

Kategori: Allmänt

Trogen Aftonbladet läsare som jag är tänkte jag dela med mej av några rubriker från dagens Nöjesblad.

Anna Anka får egen julkalender - Allas våran Anna Anka får en egen julkalender, på Aftonbladet.se. Hon ska visa oss svenskar hur man firar en riktig jul. Är hon verkligen så desperat efter publicitet? Är det bara jag som ser igenom det hela och inser att det hela bara är ett sätt för Aftonbladet, och Anna Anka, att få mer läsare respektive mer uppmärksamhet. Jag kan ärligt säga att jag inte kommer titta på hennes julkalender, jag kan fira jul utan att höra henne berätta om hur man firar en lyxjul i amerika. Jag inväntar nästa säsong av Svenska Hollywood fruar i stället.

Ullared-Morgans vilda festnatt - Lagerarbetaren Morgan från femmans serie "Ullared" har åkt på en kryssning med partyfärjan Cinderella (som förövrigt är samma båt dom spelade in "Färjan" på.) Han berättar att han har kryssat med den några gånger tidigare men aldrig fått lika mycket uppmärksamhet som nu. Vad kan det bero på? Han festade hela natten och behövde aldrig öppna plånboken, så populär var han. Han fick en hel del telefonnummer med sej hem, för att inte tala om alla skamliga förslag han fick under sin partynatt på Cinderella. I artikeln säger han att han ska ringa upp några av tjejerna och "tacka för ett gott förtroende". Vilken gentleman.

Dom första artisterna i Melodifestivalen presenteras - Bland annat gör Andreas Johnson comeback efter hans och Carolas fiasko för något år sen. Sen har vi bland annat Jessica Andersson, Linda Pritchard, Ola Svensson, Dogge Doggelito och Anders Ekborg. Är det bara jag som reagerar på att Anders Ekborg ska vara med i Melodifestivalen? Kan han verkligen sjunga? 
Ett ganska neutralt startfält för dom första två deltävlingarna, jag hoppas att det kommer några mer "spännande" artister i dom andra deltävlingarna. Annars blir min inre "schlagerhomo" seriöst deprimerad.

The Shining kan få en uppföljare -  Stephen King säger att han funderar på att skriva en fortsättning som ska handla om Danny, pojken i The Shining, som nu är 40 år och fortfarande plågas av sitt förflutna. Jag blev riktigt exalterad när jag läste detta och hoppas verkligen att han skriver en fortsättning. Jag tycker verkligen att The Shining förtjänar en skitläskig och värdig uppföljare. The Shining är enligt mej en av världens bästa filmer. Så, håll tummarna för att King skriver en uppföljare som håller samma klass.

Kommentarer

  • Linda säger:

    Men hallå, Ullareds-Morgan, är inte det han som jobbade på lagret? Han som dom har filmat hemma hos också i hans gula hus?



    Jag såg två avsnitt idag, och där sitter han ju och säger att han pga en ledsjukdom inte får dricka alkohol :P Smart att åka Cinderella då? ;)

    2009-11-30 | 16:17:49
    Bloggadress: http://ziquita.blogg.se/

Kommentera inlägget här: