En helt vanlig blogg!

En desperat kväll

Kategori: Allmänt

Idag har jag inte gjort något spännande överhuvudtaget. Ovanligt? Nej, skulle inte tro det.
Mötet på AF gick bra, vi satt bara och lyssnade på en gubbe som pratade om, och försökte förklara, alla regler. Jag måste säga att dom har många konstiga regler, den konstigaste av dom alla är nog 75-dagars regeln. Den fattade jag noll av och ändå förklarade gubben den flera gånger eftersom i princip ingen förstod vad den gick ut på, än mindre vad den var bra för. Men men. Den dagen jag ska börja följa den regeln får dom förklara den för mej på nytt. Helst med hjälp av pedagogiska bilder.
Det roligaste på mötet var att gubben som pratade kallade PowerPoint-presentationen för "bildband" hela tiden. Han borde överväga att uppdatera sitt förråd. Till hans försvar kan jag säga att han är gammal, både mamma och pappa hade haft med han att göra när dom var inskriven på arbetsförmedlingen. På 80-talet typ. Det säger en hel del om hans ålder. :)

Nu är jag inskriven på körskolan också. Jag är så stolt över mej själv. Typ. För första gången i mitt liv ska jag, med risk för att låta som en bortskämd Stockholms-brat, säga att jag är glad att pappa betalar. Jag köpte ett teoripaket idag och det gick på 1600 spänn. Dyrt men nödvändigt. Sen kostar varje körlektion 400:-/styck, man kunde även köpa ett paket med 10 lektioner för 3800 kronor.
Halkbanan kostar 1500 om jag inte minns fel. Riskettan (=utbildning om droger och sånt. ni vet en sån när man sitter och pratar, kollar på filmsnuttar med bilar som krockar, folk som dör och folk som talar ut om sin fyllekörning) kostar 750. Sen kostar ju själva skrivningen och uppkörningen några kronor också.
Jag säger då det, tur att pappa betalar. Annars skulle jag inte ha råd att ta det på ett bra tag.

Ikväll är det Desperate Housewives som gäller för min del. I kvällens avsnitt kommer Katherine att bryta ihop, Susan kommer upptäcka att Julie har haft stora hemligheter för henne och Angie fixar en fest åt Danny. Det är som bäddat för dramatik.

Kommentarer

  • Eva säger:

    Hmm...200 kronor rabbat för 10 lektioner...det var inte mycket. Önskar dej lycka till =)

    2009-10-27 | 19:52:58
  • Dessan säger:

    Yeay!! Ta körkortet så fort så möjligt så att man kan göra en massa roadtrip :P

    2009-10-28 | 09:03:59

Kommentera inlägget här: