En helt vanlig blogg!

Maten smakade plast

Kategori: Allmänt

När jag åt middag för en stund sen hade jag en för mej helt ny smakupplevelse. Maten smakade plast! Jätte mysko. I och för sej åt jag rester, men bara för att maten har varit i plastburk måste det väl inte smaka plast? Det brukar det inte göra. Plastsmaken var inte särskilt smaklig ska jag säga er. Jag slängde den maten och åt lite pannkaka i ställlet, som för övrigt inte smakade plast. Pannkakor med sirap (eller ska jag säga sirap med lite pannkaka under?) är riktigt mumsigt.

När jag var ute och gick med Wilma och Jack tidigare upptäckte jag att det straffar sej att slarva med promenaderna, om än bara för någon dag. På vägen hem från Stadsforsen är det en uppförsbacke som är ganska lång. Jag brukar inte tycka att den är särskilt jobbig. Men idag flåsade jag som Göran Persson i en ångbastu när jag gick upp för den. Det går verkligen inte för sej, nu är det jag som skärper till mej med promenaderna.

I kväll ska jag kolla på Körslaget och äta bullar. Jag hoppas verkligen att alla som läser det här gör som jag och röstar på Team Pontare och hans kör från Lycksele. Det ska i alla fall jag göra. Jag måste ju vara lite patriotisk mot Lycksele, jag har ju trots allt bott där i tre år. Heja Team Pontare!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: