En helt vanlig blogg!

Natt bloggande

Kategori: Allmänt

Fy på mej! Det här är andra dagen i rad jag sitter och skriver dagens första inlägg mitt i natten. Så får det ju bara inte gå till. Men det blir det ändring på i morgon, eller ska jag säga senare idag? Då ska jag nämligen vara duktig och kliva upp tidigt.

Idag har jag inte gjort så mycket extraordinärt. Jag vaknade, åt lite frukost/lunch, rullade runt inne, promenerade med hundarna, duschade, åkte och hämtade Doris och sen när jag kom hem åt vi mat. Vi åt morotsbiffar, panerade laxfileer och purjolöksröra. Det var riktigt gott, en rätt ni borde testa att äta. En nästan helt vanlig dag med andra ord.
Just ja, det är en sak till jag måste berätta. Uffe hade kommenterat här på bloggen i går och som namn hade han skrivit "Ulf-Magnus". Jag trodde att han var oseriös och bara hittade på det namnet för att förvirra mej lite grann. Men idag har jag fått reda på att hans riktiga namn är Ulf-Magnus. Opps! Det kändes lite smått pinsamt. Hoppas han inte vart alldeles för upprörd av att jag kallade hans namn "det käckaste dubbelnamn jag någonsin hört" och skickar en arme av ilskna smurfar på mej. Fast, att ha ett käckt dubbelnamn är väl ändå en liten komplimang?

Om ett tag kommer min kära "norska" syster hem på visit, självklart har hon med sej sin lilla norsk också. Dom blev lite försenade eftersom bilen inte samarbetade riktigt. Det vart nåt bajs i turbon, typ.. Aja, det var nåt bajs i motorn som var lite smått defekt. Shit happens. Dom får ju låna en hyrbil medans den andra är på lagning, så dom ska inte klaga. Dom slipper ju i alla fall sova på ett öde Pshyco-motell mitt ute i den norska ödemarken.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: