En helt vanlig blogg!

Högerregeln vs. vänsterregeln

Kategori: Allmänt

Idag ställde jag en otroligt intelligent fråga till min körlärare. Eller, den kändes intelligent just då. Någorlunda.
Så här var det, vi var ute och brummade i bilen och helt plötsligt fick jag en otroligt irriterande tanke i huvudet, ni vet en sån som vägrar försvinna hur mycket man än försöker tränga bort den. Typ som när någon målar upp en mental bild av något riktigt äckligt och bilden etsar sej fast på näthinnann för resten av dagen. Ungefär så var det. Till slut fick mina hjärnceller nog och tanken bara flög ut ur munnen på mej.

"Hette högerregeln vänsterregeln när Sverige hade vänstertrafik?"
"Ja, det kan du ta och fundera på en stund."

Nu undrar jag, ville hon inte svara på frågan för att den var extremt korkad eller är det så att hon inte vet svaret själv?
Jag lägger min röst på att högerregeln hette vänsterregeln när Sverige hade vänstertrafik. Vad tror ni? :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: