En helt vanlig blogg!

ESC Semi-final 2 ~ mina gissningar

Kategori: Tv & Film

Precis som i tisdags käner jag ett sug efter att gissa vilka länder som går till final i Eurovision. Så här kommer listan med dom 10 jag tror går till final från kvällens semi-final. :)

Sverige ~ Anna Bergendahl - This Is My Life (daah! klart jag hoppas att Sverige går till final.)
Israel ~ Harel Skaat - Milim
Azerbadjan ~ Safura - Drip Drop

Danmark ~ Chanée & N'evergreen - In A Moment Like This
Georgien ~ Sofia Nizharadze - Shine
Turkiet ~ maNga - We Could Be The Same
(en av dom bästa låtarna i år faktiskt, enligt mej)
Irland ~ Niamh Kavangh - It's For You
Kroatien ~ Feminnem - Lako Je Sve

Ukraina ~ Alyosha - Sweet People
Cypern ~ Jon Lilygreen & The Islanders - Life Looks Better In Spring


Eventuellt byter jag ut Azerbadjan's bidrag mot Armenien's bidrag (Eva Rivas - Apricot Stone). Jag har lite svårt att gissa vilken av dom som går till final, dom är trots allt ganska likvärdiga. Typ.

I kväll kommer jag sitta bänkad framför tvn med en skål pistage nötter och ett glas vatten och hålla tummarna för att Sverige går till final. Om inte Sverige går till final, ja, då kommer jag nog att svära en del och bombhota resten av Europa.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: