En helt vanlig blogg!

Eurovision ~ Finalen

Kategori: Tv & Film

Jag hinner inte skriva någon käck inledning nu, eftersom finalen redan har hållt på i cirka 40 minuter redan. Jag följde med kära syster, kusin my var också med, till IKEA idag och på vägen hem fick vi punktering på ett däck på släpvagnen. Jippie! Not.. Så det var bara att stanna och koppla av den och åka för att hämta ett nytt däck. Tur att vi fick punktering så pass nära byn, det hände endast ett par kilometer utanför.

I alla fall, här kommer dom 12 låtarna jag tror kommer få bra placering i kväll.

Tyskland ~ Lena - Satellite (jag hoppas att Tyskland vinner)
Island ~ Hera Björk - Je Ne Sais Quoi
Ukraina ~ Alyosha - Sweet People
Belgien ~ Tom Dice - Me And My Guitar
Georgien ~ Sofia Nizharadze - Shine
Turkiet ~ maNga - We Could Be The Same
Irland ~ Niamh Kavangah - It's For You
Norge ~ Didrik Solli-Tangen - My Heart Is Yours
Armenien ~ Eva Rivas - Apricot Stone
Danmark ~ Chanée & N'Evergreen - In A Moment Like This
Bosnien & Hercigovina ~ Vukasin Brajic - Thunder And Lightning
Cypern ~ Jon Lilygreen & The Islanders - Life Looks Better In Spring

När jag ändå håller på kan jag passa på att redovisa sex låtar jag hoppas får en riktigt usel placering.

Ryssland ~ Peter Nalitch & Friends - Lost And Forgotten
Frankrike ~ Jessy Matador - Allez! Olla! Olé!
Serbien ~ Milan Stankovic - Ove Je Balkan
Spanien ~ Daniel Diges - Algo Pequerito
England ~ Josh - That Sounds Good To Me
Moldavien ~ Sunstroke Project & Olla Tira - Run Away

Kommentarer

  • Anna säger:

    jag tycker fan att frankrike, moldavien, tyskland och belgien va bra.. :P han med den juckande saxofonen va bäst!! ;)

    2010-05-30 | 00:04:06
    Bloggadress: http://fluffsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: