En helt vanlig blogg!

Pingst

Kategori: Allmänt

För en liten stund fick jag reda på att det är pingstafton. Pingst kategoriserar jag bland dom flesta andra kristna högtider jag inte förstår mej på, nämligen bland "jag-vet-inte-varför-dom-finns-så-jag-bryr-mej-inte"-högen. I den högen ligger i princip alla högtider och helgdagar utom julafton.
Det enda jag med säkerhet vet att man gör på pingst är att man konfirmerar sej. Är pingsten enbart till för att ungdomar ska bekräfta sin tro på jesus & company, när dom flesta ändå enbart gör det för presenterna? Och vad sysselsätter man sej med när själva konfirmationen är över?
Ja, som sagt. Ännu en högtid jag inte förstår mej på.

Med det här inlägget tror jag att jag har bloggat om alla högtider och helgdagar jag inte förstår mej på. Vi kan ju i alla fall hoppas på det, så ni slipper fler konstiga och tråkiga inlägg om just helgdagar och högtider.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: