En helt vanlig blogg!

Eurovision - låtarna, del 1

Kategori: Tv & Film

Nu har jag hållit mitt löfte och inte bloggat om Melodifestivelen eller Eurovision på, typ jätte länge. Ärligt talat har jag inte bloggat överhuvudtaget på länge...
Så nu är det äntligen dags att börja lyssna igenom alla bidrag i årets Eurovision, spännande va? Dessan har redan börjat med det och ligger x-antal låtar före mej, hon lägger nämligen också ut låtarna på sin blogg. Kika in hennes blogg här. 
Rent logiskt börjar jag med att lägga ut låtarna, två åt gången, från första semifinalen som går av stapeln den 10 maj.
Idag bjuder jag på Polens & Norges bidrag. Enjoy!

Polen ~ Magdalena Tul - Jestem


Ingen direkt storfavorit, eller favorit överhuvudtaget, hos mej. Dessvärre brukar Europa väldigt ofta rösta tvärtemot mina direktioner, så det finns en liten risk att den här går till final. Tyvärr.
Betyg: 3/10

Norge ~ Stella Mwangi - Haba Haba


Tro det eller ej, men det här var ju ännu sämre än Polens bidrag. Men även här tror jag att Europa kommer göra mej besviken och rösta Norge vidare till final.
Betyg: 1/10

Kommentarer


Kommentera inlägget här: