En helt vanlig blogg!

Ni har väl inte missat?

Kategori: Tv & Film

Ni har väl inte missat att Melodifestivalen börjar på lördag? Im so excited, precis som jag blir den här tiden på året. Det är något särskilt med Melodifestivalen, man måste liksom se på det.
Idag när jag var på jobbet tjuvläste jag lite i Aftonbladets Schlagerbibel, 132 sidor om enbart Melodifestivalen. Jisses. Min första tanke var "hur kan dom redan ha så mycket att skriva om? Det har ju inte ens börjat än." Och mycket riktigt, det var inte enbart skvaller om årets festival. Dom första sidorna bestod av massa bilder från fjolårets tävling (både svenska mello & eurovision). Och när jag trodde att jag hade bläddrat förbi alla bilder från ifjol kom det ännu fler bilder från i fjol. Den enda skillnaden var att nu korade dom dom bäst klädda artisterna från ifjol. Borde dom inte ha korat dom ifjol, när det hela var lite mer aktuellt?
När dom hade korat dom bäst klädda artisterna från Melodifestivalen 2010 började det (äntligen!) att handla om årets festival. Till min stora besvikelse var det inte särskilt spännande lektyr. Man fick lite fingervisningar om vilka låtar som kritiker/journalister tycker om, lite info om den nya röstningsritualen samt några intervjuer med några artister. Men det var typ allt. Hur Aftonbladet lyckades dryga ut det hela till 132 sidor har jag ingen aning om.

Nu ska jag sluta ordbajsa här och läsa lite bloggar. Btw, ni kan väl aldrig gissa vad jag kommer göra på lördag kväll? :P


*Svar på ovanstående "gåta": jag kommer sitta bänkad i soffan med en påse naturgodis
och kolla på Melodifestivalen. Och ja, jag kommer förmodligen blogga lite om det också. :P

Kommentarer

  • Dessan säger:

    Du borde komma hit och va me anna och jag och glutta melodifestivalen tillsammans :P

    2011-02-04 | 09:46:46
    Bloggadress: http://blogg.vk.se/dessblogg

Kommentera inlägget här: