En helt vanlig blogg!

Mike & Molly - en sitcom bland alla andra?

Kategori: Tv & Film

Ni har väl inte missat att det börjar en ny tv-serie i kväll? Om ni har missat det, fy på er!

Som ni förstår av rubriken heter den nya serien Mike & Molly. Serien handlar om två personer, Mike & Molly, som träffas på ett AÖ-möte (=Anonyma Överätare) och fattar tycke för varandra. Om ni någon gång sett en amerikansk sitcom kan ni nog redan nu räkna ut hur deras relation kommer att utvecklas under seriens gång. Till er som aldrig sett en amerikansk sitcom någon gång; gå genast och parkera lilla rumpan i soffan och kanalsurfa tills ni hittar en kanal som visar en amerikansk komediserie (tro mej, det är inte särskilt svårt).

I alla fall, serien har fått ett ganska bra mottagande i USA och jag hoppas att den får ett lika bra mottagande här i Sverige. Jag har i alla fall höga förhoppningar om serien och hoppas att ni också kommer följa den.

Just ja! Jag måste ju berätta vilka skådisar som är med.
Molly spelas av Melissa McCarthy som ni känner igen från Gilmore Girls. Inte? Hon var med i Samantha who? också. Nu vet ni väl vem jag menar? Inte? Surfa in på IMDB och kolla upp henne då.
Mike spelas av Billy Gardell. Nu undrar ni nog vem det är? Ja, det undrar jag också. Om ni inte är väldigt nördiga av er och spenderar all er vakna tid framför tvn och datan så kommer ni inte förstå vem han är även om jag drar upp vilka filmer och serier han har varit med i. Så jag gör det enkelt för mej och skippar det, om ni nu måste veta vem han är så får ni helt enkelt kolla upp han på IMDB.
Resten av skådisarna som medverkar är inte heller så stora namn här i Sverige, sp jag skippar att presentera dom.

Jisses, det blev ju inget vettigt sagt om själva serien och dess handling i det här inlägget, som det var tänkt. Men men. Shit happens liksom. :P

Mike & Molly sänds på måndagar klockan 22:00 på Kanal5. Kolla in den, det är värt det. :)
Nu ska jag sluta ordbajsa här och kolla på The Middle, också en väldigt underhållande serie.

Kommentarer

  • Sofie säger:

    Jag blev faktiskt besviken, tyckte serien var så himla förutsägande och tråkigt, det enda som är nytt med den är att den handlar om två tjocka människor.

    2011-06-21 | 20:10:41
    Bloggadress: http://ryuk.blogg.se/

Kommentera inlägget här: