En helt vanlig blogg!

Tänkte chocka er alla med att skriva ett inlägg

Kategori: Tankeverkstad

När chocken har lagt sej kan ni läsa vidare, för nu blir det lite "deep shit" som dom säger borta i Staterna.
Eller förresten, för att verkligen säkerställa att chocken över mitt plötsliga uppdaterande har lagt sej så rekommenderar jag att ni tar pulsen. När den är nere på normalpuls, eller ännu hellre; vilopuls, kan ni återgå till läsandet.
För er som fortfarande har puls på 120: lägg er ner på golvet, inta fosterställning och nynna Idas Sommarvisa en liten stund så ska ni se att ni mår mycket bättre sen. Om inte annat blir ni idiotförklarade av eran familj.
 
Nåväl, åter till kvällens ämne. Jag känner ett stort behov av att få disskutera det här med Kalle Ankas jul med er kära läsare. Facebook är fullt av diverse grupper och inlägg om just det. För det har väl inte undgått någon att Disney har valt att klippa bort några sekunder från Kalle Anka?
Anledningen till det är att dom inte längre tycker att det är okej att visa den stereotypa framställningen av svarta och judar som fanns när Kalle Ankas Jul tecknades. Vilket var någon gång på 30/40-talet, rätta mej gärna om jag har fel.
Själv har jag inget problem med omklippningen, jag kommer inte att sitta där på julafton och vara upprörd över att Kalle Anka är några sekunder kortare. Jag har ingen aning om när den/dom bortklippta sekunderna äger rum(eller vad som utspelar sej just då), och jag slår vad om att alla ni upprörda svenska patrioter inte heller har så stor koll på det. Herregud, om det inte vore för all uppståndelse i media hade ni säkert inte ens reagerat på omklippningen. Ni hade suttit där som vanligt och varit helt ovetande.
 
Så, till alla er som sitter på Facebook och beskyller SVT, invandrarna och politikerna för att ha förstört en så fin och genomsvensk tradition som Kalle Ankas jul faktiskt är, vänd er till Disney istället. Det är trots allt Disney, inte SVT, politikerna eller invandrarna, som har valt att klippa om Kalle Anka. SVT fick valet att antingen sända den omklippta versionen av Kalles Jul eller inte sända den överhuvudtaget.
Och snälla nån, hur trångsynt och paranoid är man när man sitter och beskyller invandrarna för att ha framammat en omklippning av Kalle Anka? Testa att slita er från datorn och gå ut och njut av den friska luften en stund istället för att sitta på diverse forum och sociala medier och sprida eran paranoia.
 
Men som jag skrev på Facebook tidigare idag, "...Ibland är det ju riktigt bra att det finns trångsynta människor som ihärdigt strider för sin sak och kommenterar för glatta livet. Utan dom skulle jag inte få någon underhållande läsning så här på söndag morgon. :-)"
 
 
 
 

Kommentarer

  • Linda säger:

    tror ja fick en hjärtattack, betyder detta att jorden faktiskt kommer att gå under nu när det ploppade upp ett inlägg från din sida :O Kan jag få fira jul först?
    Orka bry sig om typ nått enstaka klipp, kalle ankas jul visas ju fortfarande ska man inte va glad för det?

    2012-12-18 | 14:11:41
    Bloggadress: http://lindacrazyme.blogg.se
  • mamma säger:

    Äntligen lite underhållande läsning igen.
    Kram

    2012-12-18 | 14:40:58
  • Eva säger:

    Jaaa...äntligen...skriv mer...är ju sååå kul att läsa =)

    2013-01-28 | 13:15:30
    Bloggadress: http://nogg.se/kentas

Kommentera inlägget här: