En helt vanlig blogg!

Min obekväma sanning

Kategori: Allmänt

När jag har tråkigt brukar jag få lite konstiga ideer, som till exempel i morse. Då satt jag och filosoferade över föryngrande plastikkirurgi medans jag åt frukost.

Men nu är det ju inte mina tankar om just föryngrande plastikkirurgi jag hade tänkt dela med mej av. En annan sak jag brukar göra när jag är uttråkad är att göra kalkyler av olika slag i Excel. Och just idag gjorde jag en kalkyl där jag räknade ut hur mycket pengar jag lägger på godis & sånt varje månad. Och jag måste säga att resultatet blev skrämmande, så pass skrämmande att jag genast förflyttade kalkylen till papperskorgen och tryckte på "töm papperskorgen". Med andra ord nästan lika läskigt som The Shining...

I genomsnitt lägger jag mellan 700-1000(!) kronor varje månad på onyttiga, och helt onödiga, inköp. Godis, chips och lite mera godis. Helt absurt om man tänker efter. Upp till 1000 kronor på godis. Helt galet.
Jag har alltid varit en godisråtta, men att det skulle spåra ur så här pass mycket hade jag aldrig trott. Vissa är beroende av alkohol, andra av nikotin. Själv missbrukar jag godis. Jag vet att det låter konstigt för många att missbruka godis, socker är ingen drog i sej.
Men har man under en lång tid vant hjärnan, och kroppen, vid godis känner man (i alla fall jag) ett enormt sötsug, nästan så man är beredd att ställa sej med en matsked och äta ur socker paketet. Bara för att stilla sötsuget. Hemskt men sant.

Vad ska jag då göra åt detta?

Nu har jag gett mej fan på att dra ner på godiset rejält. Att sluta äta godis helt och hållet är uteslutet, i alla fall än så länge, eftersom jag vet att jag inte har tillräckligt med "jävlar anamma" för att sluta "cold turkey" som dom så käckt säger i Amerika. Hädanefter blir det mera frukt och mindre godis. Wish me luck! :)

Och förresten, hur många av er förväntade er ett tårdrypande, lätt sentimentalt inlägg när ni läste rubriken? ;)

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Men det var ju tårdrypande :O Att du är fast i ett godisberoende som berövar dig 1000 kr varje månad, snyft. kämpa på.... olof kämpa på

    2012-02-19 | 12:26:27
  • Linda säger:

    Glömde skriva att jag postade den förra kommentaren ;)

    2012-02-19 | 12:27:23
    Bloggadress: http://lindacrazyme.blogg.se/

Kommentera inlägget här: