En helt vanlig blogg!

Vad tokigt det kan bli!

Kategori: Allmänt

Ibland blir det lite tokigt!
Under den gånga veckan har jag tisslat och tasslat med Lindas kompis Martina om en del överraskningar vi hade tänkt ordna för min kära syster nu i veckan när hon fyller 25 år. Dessvärre har vi haft lite kommunikationsproblem så det blev inte som vi hade tänkt, men vad gör väl det?  Det hela slutade ju bra ändå. :)

Vi hade tänkt att jag skulle åka ner till Sundsvall och vara barnvakt åt Celia i kväll medans Linda och Patrik (som kom upp i fredags, vilket också skulle ha varit en överraskning. Men så blev inte fallet.) var ute och åt middag.
Sagt och gjort, jag beger mej ner till Sundsvall framåt eftermiddagen. När jag kommit fram till Linda så undrar hon såklart vad jag gör där, hon fyller ju inte år förns i morgon och då ska hon ju faktiskt komma upp på byn och bjuda på tårta.
Jag säger "Fråga din luriga pojkvän vad jag gör här?". Då kommer det fram att det har blivit lite ändrade planer, som jag inte riktigt har hängt med på. Haha. Så kan det gå när inte haspen är på, som min kloka mormor brukar säga.
Jag stannade kvar där några timmar och snackade skit, åt pizza och gav Linda en present från mej. Jag orkade inte släpa hem och slå in den, lika bra att ge henne den på en gång (dessutom var det ganska avancerat att få plats med den i bilen!) liksom. För er som är nyfiken så fick hon en stor tavla från IKEA, den passade riktigt bra där ovanför hennes soffa. :)
 
Sen är det ju alltid en upplevelse att vara på Birsta en löningshelg. Herregud säger jag bara! Det är folk över allt, ivriga att bränna massa pengar i jakten på den perfekta fyndet. Sen ska vi inte prata om hur det är att köra bil i Birsta under en löningshelg...
Folk kör som idioter, parkerar som krattor och beter sej som riktigta kioskmongon bakom ratten. Tutar gör dom också. Jag har bara en sak att säga till alla er stressade bilister som tutar i bilkön: kön rör sej inte snabbare för att du tutar!
Men jag antar att det är sånt som bygger upp karaktären, så för tillfället har jag karaktär så det sprutar ut ur öronen på mej. Det är inte lätt att vara en liten lantis i Birsta under löningen, jag är faktiskt så artig att jag använder mej av kugghjulsprincipen i rondeller som man fick lära sej på körskolan.
 
Nej, nu får det räcka med bloggande för idag. Nu ska jag slänga mej i soffan och kolla på ett par avsnitt av Buffy. :) I morgon ringer väckaren strax före kl 8, då står det tvättning och städning på schemat. Känner att det är dags för det innan Anticimex kommer och dömer ut min lägenhet som en sanitär olägenhet. Det vore ju väldigt försmädligt...

Kommentarer

  • mamma säger:

    Ja, så tokigt det kan bli & ändå sluta bra - haha.
    Det vart ju iaf en lyckad födelsedag med nära & kära samt presenter hon verkligen gillade :-)
    Sen var ju kortet du skrivit pricken över i, klockrent & fyndigt.
    Kram

    2013-04-30 | 09:58:20

Kommentera inlägget här: