En helt vanlig blogg!

Tisdag 8/12-09

Kategori: Allmänt

Idag har jag inte gjort så mycket. Jag glömde sätta mobilen på laddning i går kväll och självklart hann batteriet laddas ur under natten så att väckarklockan inte ringer. Skulle kliva upp runt 8 men vaknar runt 12 i vanlig ordning. Jag måste verkligen skärpa till mej med sjusovningen nu innan jag förvandlas till en igelkott i dvala.

Igår lyckades jag "tappa bort" Wilmas koppel och halsband. Hur? Jo, när Wilma hade hoppat in i bilen och jag hade kopplat lös henne la jag kopplet på biltaket och stängde dörren. Och klantig som jag är glömde jag totalt bort att jag hade lagt det där och vi åkte iväg... Väl hemma igen börjar jag febrilt leta efter kopplet i bilen, men det fanns inte! Då frågar mamma om jag tog kopplet från taket innan vi for. Jag tänker efter och kom på att jag inte hade gjort det. Vi letade efter det ute en liten stund innan vi gav upp hoppet. Är jag inte skicklig så säg? :)

Nu har jag i alla fall varit upp på Granngården och köpt ett nytt koppel och halsband till Wilma. Jag köpte varsitt reflexhalsband till Wilma och Jack också. Även där var jag lite klantig. Jag tog helt fel storlek till Wilma, hon har lite grövre kroppsbyggnad än Jack så jag köpte en storlek större till hon. Väl hemma testar jag det på henne och märker att det är på tok för stort. Och dum som jag är hade jag redan slitit bort prislappen, så jag kan inte åka tillbaks och byta. Men men, det är inte så mycket att göra åt nu. Är huvudet dumt får plånboken lida. Jag får helt enkelt köpa en storlek mindre åt hon när jag är på Hammarn nästa gång. Eva, om ni vill ha ett reflexhalsband till Grim kan ni komma ner och prova det . Med lite tur kan det passa på han.

Kommentarer

  • Eva säger:

    Ja...om det inte är för dyrt så kan jag ju köpa det av dej...när vi får lön

    2009-12-08 | 15:55:01

Kommentera inlägget här: