En helt vanlig blogg!

Fattig

Kategori: Allmänt

Nu har jag betalt räkningen för datan och bredbandet så nu är jag fattig på riktigt. Jag har ungefär 15 kronor på kontot, jippie! 15 kronor räcker till en hel trocadero! Helt fantastiskt vad man kan få för 15 spänn i dagens samhälle.
Eftersom jag är pank på riktigt nu så börjar jag bli desperat efter jobb, ge mej ett jobb! Dock får jag skylla mej själv som tecknade abbonemang när jag fortfarande gick i skolan. Hur smart är det egentligen? När man fick studiebidrag, inackoderingstillägg och underhållsstöd så kunde jag betala allt utan problem. Jag tänkte inte på att man bara får underhållsbidraget tills man tar studenten, jag trodde man fick det tills man fyllde 20 typ. Men så var inte fallet, uppenbarligen. Men men, det är inte så mycket att göra åt det nu. Socialbidrag nästa?

Kommentarer

  • Linda säger:

    Ja exakt.. vad äre för roligt att plugga nära hemmet. wtf X), Nee det ska vara långt borta helt enkelt. slipper man åka hem så ofta XD.



    Appropå pengaproblemet... du får ta sönder nå kläder o leka tiggare i nån stad.... som tex fjollträsk. där betalar dom en säkert bara så dom slipper bli förpestad av nån uteliggare.,.. skaffa dig nån fejkad sjukdom på köpet också XD:P. Visst hade jag en bra idé :P. Sen hur du ska ta dig ner till fjollträsk får du klura ur själv :P

    2009-07-10 | 14:53:22
    Bloggadress: http://lindacrazyme.blogg.se/
  • Emma säger:

    24 åker du upp till Bure så de är bara att börja samla pengar

    2009-07-10 | 15:17:02

Kommentera inlägget här: