En helt vanlig blogg!

Grattis Norge!

Kategori: Allmänt

Då var Eurovision över för i år och det är dags för min inre schlagerbög att gå i ide tills Melodifestivalen drar igång på nytt. Tills dess säger jag bara: Grattis Norge!
Min personliga åsikt är dock att Norges låt inte var så bra att den förtjänade att vinna. Men det är jag tydligen ganska ensam om eftersom hela Europa älskade låten. Det är en sån där låt man får på huvudet och jag känner på mej att "Fairytale" kommer att förrölja oss ett bra tag. I alla fall hela sommaren tills han återgår till att vara "bara" kändis i Norge.
Vad gäller Sverige och Malena Ernman så trodde jag aldrig att det skulle gå särskilt bra, men man hoppades ju ändå på att hon skulle vinna. Men jag måste säga att hon hade förtjänat en lite bättre placering än den hon fick. 21 plats är rent utsagt dåligt. Hon hade i alla fall förtjänat en placering mellan 10-15:onde plats, det är så där lagomt mittemellan bra.
Vad tycker ni, vann rätt låt? Förtjänade Sverige en bättre placering?

Kommentarer

  • Eva säger:

    Jo jag tyckte att Norge var bra...roligt åxå att Island kom bra till...och Azerbajan som hade en svensk sångare. Själv höll jag på Malta...jo Sverige var värda en bättre placering. Jag trodde nog att vi skulle komma bland dom 10 bästa. Bättre lycka nästa år =)

    2009-05-17 | 08:16:52
    Bloggadress: http://nogg.se/kenats

Kommentera inlägget här: