En helt vanlig blogg!

Bakom en mur av Lego

Kategori: Allmänt

Jag har fått en kommentar till ett väldigt gammalt inlägg där jag skrev lite om en student som tyckte att Michael Jackson skulle få Nobels fredspris. Läs inlägget här.

Ja jag håller med. DITT inlägg är skrattretande och patetiskt. Antar att din hjärna eller kropp har 80 % verklighetsbortfall, Du är utomordentligt dåligt upplyst och lever nog bland dina legobitar,eller hatiska värderingar. Det är synd och sorligt att folk drar sej genom livet genom att hugga på andra, utan rätt eller infomation.” - Anita

För det första, allt jag skriver ska tas med en nypa salt. Vissa inlägg kan till och med kräva en näve salt för att inte tolkas fel. Av din kommentar att döma hade du inget salt på fingrarna när du läste inlägget, vilket är helt okej. Jag kan ju trots allt inte kräva att alla läsare ska ha samma konstiga humor och syn på saker och ting som jag har. Alternativt sitta med fingrarna i saltkaret.

Jag hoppas du förstår att inlägget inte är illa menat mot Michael Jackson. Inlägget reflekterar bara min reaktion angående Michael Jackson som kandidat för Nobels fredspris. Texten i inlägget är menat att vara lätt humoristisk, vilket jag nu blivit upplyst om att den inte är.
Men jag står fortfarande kvar vid mina åsikter och tycker inte att han är en värdig kandidat för Nobels fredspris. Om det räcker med att donera pengar för att vinna priset borde det lika gärna delas ut till en privatperson. 

För att göra det hela mer skrattretande, och patetiskt för den delen, ska jag nu presentera ett ”välgenomtänkt” argument till mitt försvar. (Jag rekommenderar att ni laddar upp med salt.)

Du skrev att jag lider av 80 % verklighetsbortfall och jag är benägen att hålla med dej på den punkten. Jag är trots allt bara en simpel lantis som inte har någon som helst koll på omvärlden. Till råga på allt bor jag dessutom i Norrland, och vi norrlänningar är ju kända för att vara allmänt tröga och obildade. För det är väl så stereotypen för norrlänningar ser ut? Vi är långsamma, ointelligenta, lever enbart för våra renar, klappar isbjörnar och dricker hembränt?

Nu ska jag minsann gå och leka med mitt Lego. Jag tycker det är stimulerande att bygga Lego när jag bygger upp nya hatiska värderingar. Har ni några förslag på vad/vem jag ska hacka ner på nästa gång? Lämna gärna en kommentar i så fall.


Jag hoppas ingen tog illa upp av mina "väl valda ord" i ovanstående text. Om ni gjorde det tycker jag att ni ska läsa texten en gång till och ta det hela med en nypa salt.

Kommentarer

  • Sofie säger:

    Anit verkar behöva sitta i ett badkar med salt. Lite humor får man väl ha.

    2009-10-16 | 07:41:18
    Bloggadress: http://generalmoraltant.blogg.se/
  • Anonym säger:

    *Anita

    2009-10-16 | 07:41:50
  • Dessan säger:

    ASGARV!! Bästa hittantills!!

    2009-10-16 | 10:02:04
  • Emma säger:

    HAHA. Olle du måste förstå att alla tänker inte som Npare, har inte samma humor och kan därför inte förstå sådana inlägg. :D

    2009-10-16 | 10:28:03
  • Linda säger:

    Haha, du är underbar lillebror! Jag förstår inte riktigt var du får allt ifrån... men man skrattar alltid när man läser din blogg! Keep on rockin' :D

    2009-10-16 | 10:45:23
    Bloggadress: http://ziquita.blogg.se/
  • Yuri säger:

    Gillar sista meningen i citatet. Om man nu ska spy galla över andra, med påhittad statistik och personangrepp... Hur begåvat är det då att avrunda med att säga att man inte ska göra precis det. Bekvämt att undanta sig själv från sina hittepåregler...

    2009-10-16 | 10:50:50
  • mamma säger:

    hahahaha. du har underbar humor=)

    2009-10-22 | 07:44:06

Kommentera inlägget här: