En helt vanlig blogg!

Kött vs. morötter

Kategori: Allmänt

Idag var jag som sagt på mitt första möte med min jobbcoach. Det gick riktigt bra, hon förklarade vad coachningen gick ut på och så vidare. Jag fick i läxa att börja skriva på ett CV tills nästa möte som är om cirka två veckor. På nästa möte ska vi kolla på CV och hon ska hjälpa mej att finslipa på den. Hon sa även att jag ska börja kolla upp lite praktikplatser så att jag "är beredd" att söka praktik när jag går med i ungdomsgarantin. Den går jag med i den 6 oktober. (Nu kan jag börja räkna dagarna tills jag går med i den) Själv tycker jag att det hade varit lättare om jag hade gått med i garantin den 1 oktober, men dom har ju sina smått udda bestämmelser.

När vi kom hem från Hammarstrand så hade pappa varit och lämnat massa älgkött åt oss. Så då var det bara för mamma att börja paketera det medans jag började vispa en våffelsmet. När jag stog och kollade på allt kött som skulle pakteras påmindes jag om att jag inte är någon "köttmänniska", jag tycker både att färskt kött luktar och ser äckligt ut. Fast jag måste erkänna att vissa kötträtter är goda, jag skulle inte överleva utan älgfärs. Också är det ju gott med en grillad köttbit då och då. Jag är ingen kötthatare, jag tycker bara inte om kött lika mycket som "normala" människor. Nej, i morgon blir det morotsbiffar och bönor till middag.

Eva kom och hälsade på en liten sväng mitt uppe i allt kött paketerande och våffelvispande. Hon och Hannes fick avnjuta en bit exprimentell svartvinbärs kaka med vaniljsås. Kakan var inte helt misslyckad, bären var lite sura men det var allt. Om man dränkte kakan i sås så var det fullt ätbart.
Efter dom hade åkte så åt jag och mamma middag, våfflor med sylt och grädde. Inte världens nyttigaste middag, men det är ju gott i alla fall. Man kan ju inte äta efter kostcirkeln varje dag. :)

Jag har kommit fram till att Anna-Karin är en ganska känslosam människa. Hon frågade om jag skulle komma upp på Lycksele marknaden och jag svarade "typ". Då sa hon att hon vart arg på mej. Ibland är hon lite knäpp, men jag gillar dej ändå AK. Haha.

Budapest. Jag vill dit, men jag har fortfarande inte fått fingrarna ur arslet och frågat pappa om ett litet lån. Det var tänkt att jag skulle göra det idag eftersom han skulle skjutsa mej till Arbetsförmedlingen. Men dom skulle stycka massa älg så han kunde inte skjuta mej. Och knäpp som jag är vill jag inte ringa och prata om det över telefon. Särskilt inte nu när det är helg. Det går inte att få ett vettigt svar av han när det är helg.

Det här måste vara ett av dom längsta inlägg jag någonsin har skrivit, hoppas att ni orkade läsa hela. Nu ska jag ta och skutta ner och kanalsurfa i hopp om att hitta något sevärt på tvn. Dock tvekar jag på att det är något bra på tv i kväll, varför är det aldrig något bra på tv på fredagar? Aja, om det inte är något som stimulerar mina nördiga hjärnceller så kollar jag på lite Buffy. Att kolla på Buffy är alltid lika stimulerande.
Nu ser jag att föregående mening inte alls låter särskilt bra. Jag lovar er, det lät mycket bättre i mitt huvud.

Kommentarer

  • AK säger:

    Jag tycker om dig också om du kommer i helgen!!!!

    2009-09-18 | 22:22:39
  • Ulf-Magnus säger:

    "Men dom skulle stycka massa älg så han kunde inte skjuta mej"....men DET var väl ändå bra, Olof?

    2009-09-18 | 23:37:25
    Bloggadress: http://sandraberglin.blogg.se/

Kommentera inlägget här: