En helt vanlig blogg!

Eurovision - finalen, vem vinner?

Kategori: Tv & Film

Jag är extremt exalterad för tillfället, det är bara 10 minuter kvar tills finalen i Eurovision börjar. Töntigt jag vet, men är man schlager-bög så är man. Eller vad säger ni Dessan och Sofia? :P Haha.

Då hoppar vi smidigt över till den eviga frågan, vilken låt ska vinna? I år tycker jag det är extremt svårt att välja bara en vinnare, det finns flera låtar som är värdiga vinnare enligt mej. Det är länge sen jag hade så många favoriter i finalen. :)

Nu ska jag presentera mina favoriter i kväll, helt utan inbördes ordning (typ).

Ungern ~ Kati Wolf - What About My Dreams (låten jag hejar mest på :P)
Sverige ~ Eric Saade - Popular
Finland ~ Paradise Oskar - Da Da Dam
Danmark ~ A Friend In London - New Tomorrow
Irland ~ Jedward - Lipstick
Tyskland ~ Lena - Taken By A Stranger
Rumänien ~ Hotel FM - Change
Georgien ~ Eldrine - One More Day
Slovenien ~ Maja Keuc - No One
Azerbadjan ~ Ell/Nikki - Running Scared

Herregud, det kommer bli mycket röstande i kväll för min del. Jag har säkert glömt någon låt också. Som sagt, det är inte ofta jag har så här många favoriter i finalen. :)

Nu ska jag sluta ordbajsa här och ta och parkera mitt barnsligt exalterade arsle* i soffan och njuta av Eurovision finalen.

*Fotnot: ja, jag inser att det låter extremt konstigt att en rumpa är "barnsligt exalterad", men nu råkade jag skriva så i brist på något annat fyndigt. :P

Kommentarer


Kommentera inlägget här: