En helt vanlig blogg!

Eurovision - Semifinal 1, vilka går vidare?

Kategori: Tv & Film

I vanliga fall brukar jag göra två listor, en med dom låtar jag vill ska gå vidare och en lista med dom låtar jag tror  ska gå vidare. Men nu har latheten tagit över och därför rafsar jag bara ihop en lista med dom låtar jag tror går vidare i kvällens Semifinal.
Värt att berätta är att jag har ändrat åsikt om vissa låtar också, en del låtar har växt tycker jag. Däribland Finlands bidrag, så bli inte brydd om jag slänger in någon låt jag inte gillat tidigare på listan över vilka låtar jag tror går vidare. :P

Följande låtar tror jag går vidare:

Ungern ~ Kati Wolf - What About My Dreams
Norge ~ Stella Mwangi - Haba Haba
Turkiet ~ Yüksek Sadakat - Live It Up
Azerbadjan ~ Ell & Nikki - Running Scared
Ryssland ~ Alexej Vorobjov - Get You
Georgien ~ Eldrine - One More Day
Finland ~ Paradise Oskar - Da Da Dam
Litauen ~ Evelina Sasenko - C'est Ma Vie
Grekland ~ Loucas Yiorkas feat. Stereo Mike - Watch My Dance
Malta ~ Glen Vella - One Life

Åh herregud, nu när jag kollar över vilka låtar jag tror ska gå vidare känns det inge bra. Det känns som att jag kommer ha 9 av 10 fel. Huvva, det är nästan så jag skäms över mej själv. Men så länge Ungern går vidare så är jag nöjd. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: