En helt vanlig blogg!

Grattis till Azerbadjan

Kategori: Tv & Film

Herregud vilken nervpirrande omröstning och poängutdelning årets Eurovision final bjöd på. Jag höll seriöst på att bryta ihop några gånger under poängutdelningen, men som tur är gjorde jag inte det. Om jag hade brutit ihop hade jag ju missat allt det roliga. :)

Det bjöds på en hel del skrällar i kväll, Ungern som var favorittippad hamnade på 22 plats. Jag måste säga att jag är lite besviken över att Ungern dåliga resultat, det var ju min favoritlåt liksom. Skräll nummer två är Italiens topplacering, 2:a plats, vem hade trott det liksom? Inte jag i alla fall.

Det finns mycket mer jag skulle vilja säga om kvällens Eurovision, men jag tror jag skippar det så att mina icke-eurovision-tittande-läsare slipper allt detta tjat om Eurovision. Eller så tar jag och skriver ihop ett lite längre inlägg i morgon efter jobbet, kanske ett inlägg där jag väljer ut mina egna favoriter och placerar dom på den plats jag tycker dom förtjänar? Får se hur inspirerad jag känner mej i morgon, risken finns att jag är alldels för lat för att göra det också. Aja, nu är det dags sluta sitta här och filosofera om morondagens bloggande.

Grattis till Eurovision vinnarna Ell/Nikki från Azerbadjan med låten Running Scared och ett stort grattis till Eric Saade som kom på en hedrande tredje plats, för er oinsatta kan jag berätta att det är Sveriges bästa placering sedan Charlotte Perelli (eller Nilsson som hon hette då) vann Eurovision 1999. :)

Årets vinnarlåt

Jag gillar deras låt. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: