En helt vanlig blogg!

Melodifestivalen 2013 - Deltävling 3 - Kvällens resultat

Kategori: Tv & Film

Precis som jag trodde skulle det bli en hel del skrällar ikväll. Varken Eddie eller Amanda gick till final (eller andra chansen) och dom var favorittippade båda två. Att inte Eddie gick vidare kan jag glömma och förlåta, men att Amanda inte gick vidare vet jag inte riktigt om jag kan förlåta. Fy skäms på er svenska folket!'
 
Om jag hade fått bestämma hade jag skickat Amanda och State Of Drama direkt till final och Elin och Eddie till andra chansen. Men i vanlig ordning fick jag ju inte helt som jag ville.

Det enda jag är nöjd med i kväll är att State Of Drama gick till final, dom var riktigt bra. Sen förstår jag verkligen inte hur folk kunde rösta på dom där Ravaillacz, det är ju den pinsammaste låten på länge. Huga!
Till andra chansen skickade vi (vi och vi, jag röstade inte på någon av följande artister. :P) Caroline af Ugglas och Martin Rolinski. Inga favoriter för mej, jag hoppas att dom blir utslagna i andra chansen båda två.
 
Usch vad jag känner mej negativ för tillfället. Nu får jag ta och rycka upp mej och se det positiva i det hela, State Of Drama gick ju vidare i alla fall. :)
 
Nähäpp, nu ska jag sluta sprida opositiva ord om kvällens Mello resultat här och gå ut på kisspromenad med jyckarna istället. Sen blir det nog att kolla på lite film. Tänkte kolla på Smala Sussie (jag hoppas att ni är medvetna om att det är världens bästa svenska film, någonsin!) men jag upptäckte att den är borta! Så jag kan ju passa på att lägga ut en liten efterlysning här på bloggen, har ni lånat den av mej så hojta till. Saknaden är enorm!
Då återstår den svåra frågan, vad ska jag kolla på då? Ska jag leta reda på någon annan rolig film eller ska jag gå all in på depparspåret och kolla på Brokeback Mountain? Eller kanske något annat? Haunting In Conneticut, Inglorius Basterds, Zombieland, Seven? Ja, det finns många frestande valmöjligheter. Om jag inte hittar något som passar kan jag ju alltid kolla på lite Buffy eller Angel. :)

Kommentarer

  • mamma säger:

    Jag plågade mig att titta, & det var absolut SISTA gångäkla får &en jag ser den skiten!!! Ugglan kan hoa nån annanstans, hon bräkte som ett jäkla får & gubbarna var enbart pinsamma. Man skäms för att va svensk när en sån oerhörd talang som underbara Amanda inte ens får en andra chans.. BLÄ vilket skitprogram!!
    Är mycket upprörd för tillfället.
    Det kan va så att jag är skyldig vad det gäller filmen, tror den är här, ska kolla upp det.
    Kram fån en snorig mamma.

    2013-02-17 | 10:30:33
  • mamma säger:

    HAHA, det blidde en MASSA stavfel däruppe ser jag. Men sånt händer, hihi.

    2013-02-17 | 10:31:15

Kommentera inlägget här: