En helt vanlig blogg!

Melodifestivalen 2013 - Deltävling 3

Kategori: Tv & Film

Ja, jag vet att jag inte har bloggat på ett tag och jag glömde helt bort att dela med mej av mina åsikter om förra veckans Mello. Men nu skiter vi i det och siktar in oss på kvällens spektakel istället. :)

I kväll tävlar en hel del kända ansikten, men även ett gäng helt okända artister tävlar. Så det finns chans för skrällar även i kväll, för vad vore Melodifestivalen utan alla dessa skrällar?
 
Så här ser startfältet ut i kväll:
1. Eddie Razaz - Alibi
Han var med i Idol för x antal år sedan och jag tror att han har kvar en hel del av sina Idol fans. Mina högst oproffesionella gissningar säger att han går till final eller andra chansen, så länge hans fans inte sviker honom.
2. Elin Peterson - Island
Här har vi en av kvällens "okändisar". Hon har skrivit sin låt själv och den är helt okej. Dock tror jag inte på någon finalplats för henne. MEN det finns en risk att hon blir kvällens skräll och tar sej till andra chansen, eller rent ut av final.
3. Ravaillacz – En riktig jävla schlager
Kvällens absoluta bottenskrap om ni frågar mej! Här blir det att ta fram den stora skämskudden och gömma sej i tre minuter. Dock envisas ju svenska folket med att rösta på sån här dynga, så har vi otur går dom till final. Men jag hoppas att folket inser hur dåligt det här egentligen är och låter bli att rösta på dom, trots att Tommy Körberg och dom andra gubbarna är kända...
4. Amanda Fondell - Dumb
Här har vi en av mina favoriter i kväll. Tjuvlyssnade på låtarna tidigare och jag fastnade lite för den här låten, så jag hoppas att hon går till final. Jag kanske till och med rent utav röstar på henne, förutsatt att kvällens framträdande motsvarar alla förhoppningar jag fick när jag tjuvlyssnade. :)
5. Martin Rolinski - In And Out Of Love
Han har varit med några gånger förut med gruppen BWO, men i kväll gör han solo debut. Jag tycker inte om hans låt i kväll, men det finns såklart ändå en risk att han går vidare. Final tror jag inte riktigt på, men vad vet man? Andra chansen kanske?
6. Caroline af Ugglas - Hon Har Inte
Jag har aldrig varit något stort fan av henne, och inte blir det ändring på det i kväll!
7. State of Drama - Falling
Här har vi ännu en låt som verkar helt okej efter en snabb tjuvlyssning. Kan kanske skrälla till andra chansen?
8. Janet Leon - Heartstrings
Hon var med i nåt program på Fyran för några år sen om jag inte missminner mej helt. Sen dess har det varit tyst om henne. Låten ja, den är väl en ganska typisk popdänga. Så där lagomt svängig och klämmig.

Så vad tror jag om kvällen då?
Rent spontant säger min första gissning Eddie och Amanda till final och Martin och Janet till andra chansen. Men det känns väldigt osäkert i kväll, det kan både bli favoriterna som går vidare eller så kan det skrälla rejält. Med andra ord kommer det bli väldigt intressant att kolla i kväll. :)

Ps.
Eva, jag gillar inte att Sean Banan gick till final. Jag försöker att förtränga det med all min tankekraft, men den verkar inte räcka till. Så snart bokar jag tid hos psykolog! ;)
Ds.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: