En helt vanlig blogg!

FitnessFighten Dag 1

Kategori: Allmänt

Idag är det första dagen i mitt nya, lite (läs mycket) hälsosammare liv. Som ni nog redan har läst kickstartar jag det med att hoppa på FitnessFighten, ska det vara så ska det vara ordentligt.
 
Dagen har flutit på riktigt bra, dock kommer det ta ett tag innan jag har kommit in i dom nya matvanorna. All mat ska vägas och jag ska äta var tredje timme under min vakna tid. Jag skulle baske mej ha haft en sån där Mat & Sov klocka som Skalman har. Om ni har en sån till övers så tar jag gärna emot den. Tills jag har fått tag på en sån får jag nöja mej med ett handskrivet, plottrigt litet matschema. (Note to self: skriv ett matschema)
 
Dagens träning flöt på relativt smärtfritt tack vare pedagogisk assistans från kära syster. Vi gjorde ett besök på gymmet och jäsiken vad dom har förnyat sej! Så där nya och fräscha maskiner var det inte sist jag var dit för nästan ett år sen. Ska försöka masa mej dit någon fler dag i veckan, det kan ju vara trevligt att inte behöva ligga hemma på golvet och träna varje dag.
 
Ikväll stod det köttfärsröra, tagliatelle och keso på menyn. Det skulle ha varit marinerade paprikor till, men min vitvinsvinäger luktade extremt mycket vinäger så jag vågade inte marinera mina paprikor. Så jag hackade dom och slängde ner dom i färsröran istället. Lite modifiering av maten måste man väl få göra?
Det var faktiskt jättegott! Jag var väldigt tveksam till att äta Keso till köttfärsröra, men det var riktigt smaskigt. Ni borde testa det!
Maten ja, jag måste säga att det är mentalt utmattande att laga FF-mat. Allt ska vägas och mätas med största noggrannhet. Men man kommer säkert in i det efter några dagar. Hoppas jag.
 
Nähäpp, nu ska jag ta och planera om morgondagen. Den var nästan färdigplanerad, men då ringde jobbet och frågade om jag ville jobba hela dagen istället för bara eftermiddagen (vilket jag självklart ville :))
Så i morgon blir det till att försöka masa sej ur sängen någon gång mellan 05:00-05:30. Då hinner jag både äta mellanmål innan träningen, promenera med hundarna, äta frukost och duscha innan jag skuttar iväg på jobbet.
 
Över och ut!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: