En helt vanlig blogg!

Det här med Harlem Shake...

Kategori: Allmänt

Kalla mej trög eller kulturellt efterbliven, men jag fattar verkligen inte vad som är grejen med alla dessa Harlem Shakes. Vad kommer fenomenet ifrån och vem/vilka var först med det?
Ja, frågorna är många och jag orkar inte rådfråga min kära vän Google ikväll så mina funderingar får förbli endast just det, funderingar.
För en liten stund sen snubblade jag över en Harlem Shake som jag kikade på. Det är ett gäng gymnaster som flyger runt och skuttar som om dom vore Duracell kaniner. Om jag skulle försöka mej på något dylikt skulle jag garanterat lyckats vrida alla leder ur led och bryta höfterna, lastgammal som jag är.
 
I lördags var det ju final i Melodifestivalen och jag kan inte låta det gå förbi utan att kommentera resultatet lite grann. Först måste jag börja med att säga att det var förjävla synd att inte Yohio fick vinna, det hade varit väldigt fränt att skicka han till Eurovision. Men självklart var dom utländska jurygrupperna tvugna att förstöra det. Usch på dom!
Men det är ju inte fy skam att skicka Robin till Eurovision heller, det kan nog gå rätt bra för han. Hoppas jag i alla fall, jag har inte spanat in hans motståndare än. Det tar vi längre fram när det börjar närma sej. :)
Nähäpp, nu ska jag sluta skriva här och surfa vidare en liten stund innan jag skuttar i säng. I morgon stundar ännu en härlig arbetsdag på Ica :)

Kommentarer

  • mamma säger:

    Hmmmm?? Mig veteligen så är du 22 år, snart 23 till och med :-)

    2013-03-17 | 10:07:16

Kommentera inlägget här: