En helt vanlig blogg!

Dan före dopparedan

Kategori: Allmänt

För att vara mer exakt: Timmarna före dopparedan.

Vad har hänt i dag då? Tack för att ni frågar, det var väldigt artigt gjort av er.
Jag följde med pappa upp på Hammarn, han skulle upp och köpa en pulka till Celia. Och självklart körde jue jag, jag diggar hans Volvo. 745 POWER! Hehe. Tillbaks till verkligheten.
När jag svängde in i korsningen till Hammarn så låste sej bakhjulen och det började skrapa i ett bakdäck. Så bilen gled lite granna, så det var bara att stanna. Då fick pappa köra bilen dom sista kilometrarna till en verkstad inne i Hammarn. Där vart bilen kvar ett tag, några timmar. Suck! Vi hann i alla fall gå och köpa det han skulle köpa och inmundiga lite mat på grillen. När vi kom tillbaks till verkstan så sa dom att det var bakhjuls lagret som var trasigt. Och dom hade inga reservdelar på lager. Väldigt lyckat. Då var det bara för pappa att "gubb köra" hem på byn, det gick typ 50 km/h hela vägen.

Just ja! Nu kom jag på en grej jag måste skriva. När vi var på Hammarn så pratade pappa med nån snubbe han kände. Och samtalsämnet var, hör och häpna: GRISFÖTTER! Dom kom i alla fall fram till att dom tyckte att det var det godaste på julbordet. Och nånstans mitt uppe i det samtalet sa snubben "Som medlem i Grisfötternas Vänner borde man ordna en grisfot fest. Där man sitter och gnager grisfötter och spottar benknotor överallt."
Det var i alla fall den bästa kommentaren idag.

Nää, nu ska jag ta och sluta skriva här och kanske gå ut och pissa mina byrackor.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: