En helt vanlig blogg!

I will always remember you Järåskolan!

Kategori: Allmänt

Efter middagen tog jag och My hundarna och promenerade lite granna, vi gick en sväng upp till Järåskolan. For old times sake. Jisses vad annorlunda det var där sen jag gick där. "Vita huset" innehöll både förskola och fritids när jag gick där, nu står det tomt och används inte längre. "Gula huset" där man höll till när man gick 1-2 använd av särskolan, som har tre elever. Det betyder att förskolan till femman är intryckt i "gråa huset", när jag gick på Järå gick man 3-6 i gråa huset. Men men, tiderna förändras. Om några år kommer Järåskolan att vara helt nerlagd tror jag. Tragiskt men sant. Dom stackars barn som finns kvar här på byn kommer få pendla till Hammarn och gå på skitskolorna där. Stackars barn, dom kommer bli förstörd för livet. Jag kommer i alla fall att minnas Järåskolan som den bästa grundskola i hela världen! Anders-Olof skolan, och alla andra skitskolor, kan ta sej i arslet!

När vi var där så hittade vi en fotboll som vi "råkade" ge till hundarna, är dom så dum att lämna bollar ute över sommarlovet får dom skylla sej själv. Wilma och Jack tyckte i alla fall att det var väldigt kul att leka med bollen. Vi gick även en sväng i skogen bakom skolan och inspekterade. Vi lekte lite på någon slags hinderbana som var uppsatt i skogen, det gick inte så bra... Låt oss säga att den inte var anpassad efter såna som oss, den är nog riktad till en lite yngre publik. När vi ändå var där och gick passade vi på att gå ner till ån och kolla på vindskyddet där man brukade grilla korv och fika med skolan. Det stog kvar och var till och med uppfräschat! Så lyxigt var det minsann inte när en annan gick skolan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: